مشارکت حداکثری امنیت‌آفرین و رفع‌کننده بسیاری از مشکلات است
کد خبر: 4189691
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
حجت‌الاسلام محمودی:

مشارکت حداکثری امنیت‌آفرین و رفع‌کننده بسیاری از مشکلات است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو امنیت‌بخش، ثبات‌آفرین و رفع‌کننده بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

حجت الاسلام محمودی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز دوم دی ماه در جمع هزاران نفر از مردم استان‌های خوزستان و کرمان با اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره فرمودند و تأکید کردند: «جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد».

همچنین ایشان «نبود انتخابات» را موجب برقراری دیکتاتوری یا «هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش» خواندند و با انتقاد از کسانی که به اشکال مختلف مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند، گفتند: انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از بیانات‌شان مشارکت قوی را معجزه‌آفرین خواندند و فرمودند: «برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با حضور پرشور مردم، موجب وحدت ملی می‌شود، وحدت ملی و حضور پر قدرت مردم در صحنه، قدرت ملی می‌آورد و قدرت ملی موجب امنیت می‌شود که امنیت نیز زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد بود.»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، درباره تأثیر مشارکت حداکثری و رقابت سالم در انتخابات بر تأمین امنیت ملی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتشان همواره بر چهار راهبرد «مشارکت بالا»، «رقابت»، «امنیت انتخابات» و «سلامت انتخابات» تأکید داشتند و در این میان مشارکت حداکثری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

موضوعات امیدآفرین به مردم منتقل شوند

وی افزود: همه ما قبول داریم که مشکلات بسیاری وجود دارد ولی گشایش‌ها و اتفاقات خوب و امیدوارکننده‌ای هم رقم خورده و لذا نباید همه چیز را یک‌رنگ و یکنواخت دید. انتقال موضوعات امیدآفرین و تشریح دستاوردها برای مردم در راستای تحقق مشارکت حداکثری لازم و ضروری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه مردم باید بدانند اتفاقات خوب در سایه مشارکت آنها تحقق یافته و هر جا مشکلی هم وجود دارد به دلیل ناامیدی و کاهش مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف بوده است، گفت: انقلاب اسلامی برکات بسیاری را برای کشور به همراه داشته؛ از تأمین امنیت گرفته تا حفظ استقلال و تبدیل شدن به یک قدرت خودکفا، همه اینها دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند ولی دشمن می‌خواهد اینها را به سخره بگیرد و ارزش و جایگاهشان را نزد مردم کم‌رنگ جلوه دهد.

محمودی در همین رابطه ادامه داد: دشمنان و معاندان؛ ایران وابسته، شکننده، ضعیف و فاقد اثرگذاری را می‌خواهند نه ایرانی که استقلال و آزادی در آن جریان دارد و در معادلات منطقه‌ای و حتی جهانی اثرگذار است. دشمن می‌خواهد با القای شبهات میان مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کند و لذا مسئولان، رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و نخبگان نباید اجازه دهند این باور در جامعه ترویج یابد که عقب هستیم و پیشرفتی در این چهار دهه حاصل نشده است.

نقش جهادتبیین در افزایش قدرت تجزیه و تحلیل مردم

وی افزود: دشمن به دنبال تضعیف قدرت تجزیه و تحلیل مردم است تا اینکه نتوانند مسیر درست را از نادرست و یا به عبارتی سره را از ناسره تشخیص دهند. برای مقابله با این توطئه باید به جهادتبیین متوسل شد و از آن استفاده مطلوب کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را سرنوشت‌ساز توصیف کرد و گفت: معاندان و دشمنان می‌خواهند ایران را دستخوش هرج و مرج کنند، بی‌ثباتی را در ایران شدت ببخشند و کشور را به مرحله تجزیه و فروپاشی پیش ببرند البته باید گفت دشمن کورخوانده و به تعبیر مقام معظم رهبری هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ولی باید این را هم مدنظر داشت که مشارکت حداکثری مردم امنیت‌بخش، ثبات‌آفرین و رفع‌کننده بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

محمودی در پایان تأکید کرد: همانطورکه معظم‌له فرمودند از مسیر انتخابات و حضور پای صندوق‌های رأی بسیاری از مشکلات قابل حل است و اگر چنین اتفاقی نیفتد مشکلات هم تشدید خواهد شد.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha