50 بقعه متبرکه البرز میزبان سوگواره یاس نبوی هستند
کد خبر: 4188262
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

50 بقعه متبرکه البرز میزبان سوگواره یاس نبوی هستند

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت سیدالشهدا (ع) اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه سوگواره یاس نبوی در ایام عزای فاطمی، گفت: این برنامه‌ها در ۵۰ بقعه متبرکه شاخص این استان در حال برگزاری است.

سوگواره یاس نبوی

علی علی‌اکبری، مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت سیدالشهدا (ع) اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در حدفاصل ایام فاطمیه اول و دوم برگزار می‌شود، اظهار کرد: سالیان متوالی است که یک ویژه برنامه سراسری در کشور به نام «سوگواره یاس نبوی» در ایام فاطمیه به مدت پنج روز از پنجشنبه ۲۳ آذر ماه برگزار می‌شود که تا روز دوشنبه ۲۷ آذرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در بقاع متبرکه شاخص از ساعت ۱۰ صبح آغاز و تا پایان شب ادامه دارد، گفت: اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام این بقاع متبرکه مطابق با عرف منطقه برگزار می‌شود که در بعضی مناطق اجتماع فاطمی و بعضی مناطق حرکت دسته‌های و بعضی دیگر از مناطق اجتماع مواکب فاطمی است که روضه خوانی و غرفه‌های خیمه‌های معرفتی با حضور مبلغین را نیز داریم.

علی‌اکبری به حضور ۲۰ مبلغ بومی و غیربومی از قم در این مراسم‌ها اشاره کرد و افزود: این روزها در فضای پیرامونی بقاع با نصب پلاکاردها و بنرها و سیاهپوش کردن حال و هوای فاطمی ایجاد شده و مراسم در بقاع متبرکه علاوه بر سخنرانی و عزاداری، ویژه برنامه‌های محافل سنتی انس با قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت و ختم قرآن کریم نیز برگزار می‌شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت سیدالشهدا (ع) اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: همچنین در شب و روز شهادت ویژه برنامه‌های مفصلی برنامه‌ریزی شده که برگزاری مواکب، ایستگاه‌های صلواتی، حرکت دسته‌های عزاداری به سمت بقاع و دعوت از ذاکران اهل بیت (ع) و قرائت بخشی از خطبه فدکیه و حدیث شریف کساء و زیارتنامه حضرت زهرا (س) و منابری در سیره عملی حضرت زهرا (س) از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: در روز شهادت نیز در کرج همراه مردم شهید پرور کرج در مراسم تشییع پیکر پاک ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور خادمان و هیات امناء با لباس‌های یکدست حاضر خواهیم شد که در مسیر این مراسم مواکبی از بقاع متبرکه برپا می‌شود.

وی یادآور شد: در آستان مقدس امامزادگان محمد(ع) و سکینه خاتون (س) در عصر شهادت ویژه برنامه رهروان یاس نبوی را از ساعت ۱۵ با حضور خانواده معظم شهدا به همراه برگزاری یادبود گرامیداشت شهدای غرب کرج که در این آستان مقدس آرمیده‌اند برگزار خواهیم کرد.

 

انتهای پیام
captcha