پیکر 8 شهید گمنام در کرج تشییع می‌شود
کد خبر: 4186803
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

پیکر 8 شهید گمنام در کرج تشییع می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: مراسم یوم‌الزهرا(س) در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با تشییع پیکر هشت شهید گمنام برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی ولائی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز گفت: مراسم یوم‌الزهرا(س) که ذیل عملیات فاطمیه استان البرز است، هر سال در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در نقاط مختلف استان به‌ویژه شهر کرج، برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال هم همانند سال‌های گذشته، این مراسم همراه با تشییع پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود که مراسم تشییع پیکر این شهدا از ساعت ۹ صبح از کانون شهید سبحانی سپاه کرج تا امامزاده حسن(ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به آغاز مراسم یوم‌الزهرا(س) از ساعت ۱۱ صبح، مابین میدان توحید و امامزاده حسن(ع) بیان کرد: این مراسم با اجرای برنامه‌هایی همچون برپایی مواکب، تجمع عزاداران و عزاداری، سخنرانی و مداحی همراه است.

این مسئول در ادامه بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت یاد شهدا تأکید کرد و گفت: امروز اگر در امنیت کامل زندگی می‌کنیم مدیون بزرگمردانی هستیم که قید راحتی، فرزند و خانواده عزیزشان را زدند، لباس رزم و جهاد پوشیدند و مردانه جنگیدند، برخی بازگشتند، خیلی‌ها بخشی از وجودشان را در میدان جنگ گذاشتند و بسیاری به مقام شهادت نائل آمدند.

ولایی‌برحق به تکریم شهید، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری، تکثیر نیکی‌ها، فضایل و مکارم اخلاقی اشاره و اظهار کرد: ما مدیون شهدا هستیم و باید قدردان فداکاری‌ها و رشادت‌های آنان باشیم و وظایف خود را در قبال زنده نگه‌داشتن یاد، نام و راه شهدا انجام دهیم، همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند: «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.»

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: پیام شهید گمنام به مردم و جامعه مسلمان، تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و رهبری، ایثار و از خودگذشتگی، شناخت دشمن و استقامت و مجاهدت در برابر زیاده‌خواهی دشمنان و حفظ میهن پاک و انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
captcha