تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد البرز در هفته کتاب
کد خبر: 4181486
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد البرز در هفته کتاب

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد در سی‌ویکمین هفته کتاب امسال را تشریح کرد.

حجت الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: برای سال جاری شعار هفته کتابخوانی «آینده خواندنی است» تعیین شده است و به همین مناسبت کانون‌های مساجد استان برنامه‌های متنوعی را از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه برگزار می‌کنند.

وی غبارروبی کتابخانه‌های مساجد، عطرافشانی گلزار شهدا با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، و معرفی کتاب‌های مفید در مساجد توسط ائمه جماعت و کتابداران کتابخانه‌های مساجد را از مهم‌ترین این برنامه‌ها برشمرد و گفت: سخنرانی در میعادگاه‌های نماز جمعه پیش از خطبه‌ها توسط مدیران کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد در مورد فعالیت‌های کتابخانه‌های مساجد، اجرای سرود‌های میدانی و پاتوقی و اجرای طرح «نذر کتاب» شامل جمع‌آوری و اهدای کتاب به کتابخانه‌های مساجد از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته کتاب است.

شکری توضیح داد: همچنین در این ایام ایجاد ایستگاه مطالعه، برپایی نمایشگاه‌های محله‌محور کتاب، برگزاری جلسات معرفی و نقد کتاب، اجرای طرح پالایش کتاب و اجرای طرح «گردش کتاب» با تبادل کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی مساجد استان به‌ویژه کتابخانه‌های مساجد روستایی و عشایری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های اجرایی به‌مناسبت گرامیداشت هفته کتاب می‌توان به تجهیز کتابخانه‌های مساجد به کتاب، قفسه کتاب، میز مطالعه و برپایی کرسی‌های نقد و بررسی کتاب نیز اشاره کرد.

این مسئول در پایان رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد استان، احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نهضت مطالعه مفید را از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های هفته کتاب امسال در استان برشمرد.

انتهای پیام
captcha