افراد تا دهک پنجم تحت پوشش بیمه رایگان هستند
کد خبر: 4162748
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

افراد تا دهک پنجم تحت پوشش بیمه رایگان هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان از افزایش پوشش بیمه‌ای رایگان تا دهک پنجم خبر داد و گفت: پیش از این افراد تا دهک سوم مشمول این قانون بودند.

محمدرضا جیریایی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدرضا جیریایی، مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی، امروز، 24 مرداد، در نشست مطبوعاتی با رسانه، ضمن تقدیر از زحمات اصحاب سانه، بیان کرد: سازمان بیمه سلامت در راستای ارائه خدمات به مردم حوزه سلامت اقدامات گسترده‌ای را از سال قبل آغاز کرده و تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت پروژه‌های خوبی را از جمله «ارز ترجیحی» آغاز کرده است، افزود: این طرح در قالب یارانه از طریق بیمه‌های پایه درمان به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.

جیریایی با اشاره به اینکه اساسنامه صندوق بیمه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با توجه به قانون بودجه از سوی هیئت وزیران شهریور سال 1401 تصویب شد و جهت اجرا به وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ابلاغ شد، اظهار کرد: پس از گذشت سه ماه یعنی در آذر ماه این صندوق فعالیت خود را در استان آغاز کرد و تا پایان همان سال قریب به 4 میلیارد تومان به 346 پرونده تعلق گرفت.

وی در تکمیل توضحات خود از ۱۱ هزار و ۲۷۵ بیمار نشان‌دار شده در صندوق یاد شده خبر داد و افزود: در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ۵۲۰ پرونده متعلق به بیماران صعب‌العلاج پرداخت شده است.

جیریایی ضرورت توجه به بیماران «ام اس» در جامعه را مورد توجه قرار داد و افزود: تعداد بسیاری از بیماران در گذشته به این بیماری اختصاص دارد که لازم است مسئولان حوزه سلامت در این زمینه توجه کافی را داشته باشند.

وی با تأکید بر افزایش باروری در جامعه و اجرای طرح جوانی جمعیت در کشور، به تشریح اقدامات صورت گرفته حوزه درمان زوجین نابارور پرداخت و با ضروری برشمردن حمایت از این زوجین، ادامه داد: درمان زوجین نابارور از سال ۱۴۰۰ از سوی سازمان آغاز و تمامی خدمات تشخیصی، درمانی و دارویی این حوزه تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان اضافه کرد: تمامی تست‌های تشخیصی، درمانی و داروهای این زوجین از طریق تکنولوژی‌های گران قیمت ارائه می‌شود که سازمان توانسته مبلغ قابل توجهی از این خدمات را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وی تعداد مراجعه‌کنندگان زوجین نابارور در استان در سال گذشته را 1800 بار، 1200 مورد سرپایی و 200 مورد بستری دانست و با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان به این افراد کمک شده است، آمار افراد تحت پوشش این سازمان در استان را 654 هزار و 658 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد 326 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و 183 هزار نفر تحت پوشش بیمه همگانی هستند.

جیریایی از افزایش پوشش بیمه‌ای رایگان تا دهک پنجم خبر داد و گفت: پیش از این افراد تا دهک سوم مشمول این قانون بودند. همچنین 5 دهک بعدی نیز ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد حق سرانه را به صورت مشارکتی پرداخت خواهند کرد. دهک 10 نیز باید مشارکت کامل را در پرداخت حق‌سرانه داشته باشد.

این مقام مسئول از تحت پوشش بودن 3هزار و 697 نفر از اتباع در استان خبر داد و افزود: سازمان بیمه سلامت مکلف است نسبت به برقراری پوشش بیمه تمام اتباع بیگانه که اسامی آنان مورد تأییید کمیساریای عالی پناهندگان باشد، اقدام کند.

انتهای پیام
captcha