شخصیت امام راحل را برای نسل جوان تبیین کنیم
کد خبر: 4145584
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

شخصیت امام راحل را برای نسل جوان تبیین کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: وظیفه ماست تاریخ انقلاب و عظمت شخصیت معمار کبیر انقلاب را حفظ کرده و نگذاریم فراموش شود و اگر چنین نکنیم دشمن دست به تحریف زده و با تحریف تاریخ، جای دوست و دشمن را تغییر خواهد داد.

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تسلیت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار کرد: راه، منش و عظمت شخصیت امام خمینی (ره) را باید برای نسل جوان و آینده تبیین کنیم تا همگان از شخصیت بی‌نظیر ایشان در همه ابعاد الگوبرداری کنند که در این را معلمان رسالت خطیری بر دوش دارند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد انقلاب و امام را تحریف کند تا آیندگان ندانند امام راحل چه کرد و چگونه نظام اسلامی در این کشور مستقر و چطور انقلاب شد؟

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: در طول تاریخ اسلام پرچمدار امیرالمومنین (ع) بود ولی ۶۰ سال به دلیل تحریفاتی که صورت گرفته بود در منبرها لعن و نفرین بر آن امام همام فرستادند و دشمنان امروز هم می‌خواهند همانند صدر اسلام تاریخ را تحریف کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه ماست تاریخ انقلاب و عظمت شخصیت معمار کبیر انقلاب را حفظ کرده و نگذاریم فراموش شود و اگر چنین نکنیم دشمن دست به تحریف زده و با تحریف تاریخ، جای دوست و دشمن را تغییر خواهد داد.

حجرگشت یادآور شد: در ایام سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب باید به تبیین ابعاد زندگی، مبارزه و شخصیت ایشان و مسیر انقلاب بیش از بیش اهمیت داده شود.

وی تصریح کرد: با رحلت معمار کبیر انقلاب دشمنان چشم انتظار بودند انقلاب از بین برود ولی با انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان، آنها مأیوس شدند.

این مسئول تکیه بر خدا داشتن، واهمه نداشتن به غیر از خدا از کس دیگری، ایمان عجیب داشتن به راه خود را از خصوصیات امام راحل برشمرد و اضافه کرد: ایشان تا آخر عمر در راه امیرالمومنین (ع) قدم برداشت و در سخت‌ترین شرایط ذره‌ای سست نشد و همانند کوه در برابر دشمن ایستاد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: امام راحل از استقامت عجیبی برخوردار بود چنانکه با قاطعیت می‌گوید اگر جهان‌خواران در مقابل دین ما بایستند ما در برابر همه دنیای آنها خواهیم ایستاد.

وی گفت: امام راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی را با کمک مردم به راه انداخت و دین را به زندگی و مدیریت اجتماعی مردم بازگرداند تا دین بر بشریت حاکم شود و معادلات استکبار را برهم زند.

حجرگشت اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دین از زندگی مردم و مدیریت اجتماعی حذف شده بود، اما با آمدن انقلاب اسلامی دین به زندگی و مدیریت اجتماعی بازگشت و معادلات سیاسی استکبار را برهم زد و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) شد.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) منادی توحید، مبلغ دین و اسلام ناب بود و شخصیت بلندی که گره‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور را باز می‌کرد چون پرورش یافته اهل بیت (ع) بود.

انتهای پیام
captcha