میزبانی امامزادگان البرز از جشن‌های دهه کرامت
کد خبر: 4140200
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

میزبانی امامزادگان البرز از جشن‌های دهه کرامت

همزمان با میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه استان البرز جشن‌های کرامت برگزار می‌شود.

دهه کرامت

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در دهه کرامت که با تولد حضرت فاطمه معصومه (س) مصادف با روز پنجم ذی القعده آغاز و تا سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع) ادامه دارد برنامه های فرهنگی، مذهبی متعددی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان البرز اجرا می‌شود.

وی، گلباران امامزادگان و مزار شهدا، برگزاری مراسم مولودی‌خوانی، شعر در مدح امامان، برگزاری مسابقه، سخنرانی در باب شناخت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، برگزاری نمایشگاه، تهیه جزوات معرفی امامزادگان و ... را از اهم برنامه‌های اجرایی در دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به روزملی تکریم وبزرگداشت امامزادگان، یادآورشد: باتوجه به برپایی همایش تکریم امامزادگان در هریک از شهرستان‌ها، برپایی این همایش به صورت استانی در آستان امامزادگان شاخص استان در دستور کار قرار دارد.

‌‎مدیرکل اوقاف البرز عنوان کرد: ویژه برنامه‌های دهه کرامت شامل محفل انس با قرآن، مداحی و مولودی خوانی، مسابقات فرهنگی، قرائت دعای ندبه و کمیل و صلوات خاصه امام رضا (ع) بوده که در بقاع شاخص استان برپا می‌شود.

وی یادآورشد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، طرح قرار، جشن روز دختر و اردوی مادر و دختر نیز از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان است.

 

انتهای پیام
captcha