ترویج فرهنگ ایثار تکلیفی همگانی است
کد خبر: 4139766
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

ترویج فرهنگ ایثار تکلیفی همگانی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز با تاکید براینکه ترویج فرهنگ ایثار تکلیفی همگانی است، گفت: امروز این مهم باید از طرق مختلف فرهنگ‌سازی و نهادینه شود که آموزش بخش مهمی از آن است.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز صبح امروز 19 اردیبهشت‌ماه در همایش ملی تجلیل از معلمین، اساتید و همیاران طرح شاهد که به مناسبت روز معلم در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، بابیان اینکه تلاش‌هایی که در عرصه‌ی تعلیم و تربیت در حوزه ایثار و شهادت صورت می‌گیرد تلاشی مضاعف است، گفت: فعالیت در این عرصه و تکریم و احترام به جایگاه مجاهدت، ایثار و ازخودگذشتگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی به مجاهدت‌های ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در آن دوران که کشور در جنگ بود، ایثارگران رفتند و همه داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشتند که امروز ما در امنیت، آرامش و اقتداری که ایجاد شده زندگی کنیم و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

این مسئول با بیان ازنظر اعتقادی و ایدئولوژیکی ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی و مجاهدت برای نسل‌های آینده تکلیفی همگانی است، افزود: با مطالعه تاریخ این کشور متوجه خواهید شد که در هیچ دوره‌ای مانند هشت سال دفاع ما در برابر دنیا موفق نبودیم آن‌هم در یک چهارچوب اعتقادی و در رکاب یک ولی امر، امروز این مهم باید از طرق مختلف فرهنگ‌سازی و نهادینه شود که آموزش بخش مهمی از آن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز 96 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: ما به وجود این شهدا افتخار می‌کنیم، شهدای معلم علاوه بر اینکه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند رسالت سنگین تعلیم و تربیت را هم برعهده داشتند.

وی افزود: امیدواریم روزی برسد که جایگاه واقعی معلم در جامعه آن‌چنان که باید ترویج پیدا کند و همه و در تمامی ایام یاد، نام و مقام معلم را گرامی بدارند.

انتهای پیام
captcha