مسئولان پی‌گیر فعالیت‌های قرآنی استان‌ها باشند
کد خبر: 4084958
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

مسئولان پی‌گیر فعالیت‌های قرآنی استان‌ها باشند

نفر اول رشته قرائت ترتیل در مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف البرز با تأکید بر اینکه مسئولان پی‌گیر فعالیت‌های قرآنی نیستند، گفت: عدم حمایت‌های مسئولان استان از فعالان قرآنی موجب دلسردی و دوری آنها از این فضا می‌شود.

قرآن کریم

محمد مرادی، نفر اول رشته قرائت ترتیل در مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: خوشبختانه پس از دو سال دوری و وقفه‌ای که به‌دلیل شیوع کرونا پیش آمده بود امسال مسابقات حضوری در سطح خوبی برگزار شد.

وی در مورد سطح مسابقات افزود: سطح مسابقات امسال خوب بود و داوران نیز نسبت به سال‌های پیش خیلی بهتر بودند و تخصص بیشتری داشتند.

نفر اول رشته قرائت ترتیل در مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف البرز توضیح داد: تفاوتی که به چشم می‌آمد این بود که این دوره از مسابقات اوقاف از نظم قابل قبولی برخوردار بود، از طرفی هم به شرکت‎کنندگان کارت عضویت داده شده بود و در فضای مجازی اطلاع‌رسانی‌ها به موقع انجام می‌شد که همین نسبت به سال‌های پیش خیلی بهتر بود.

وی در مورد نقاط ضعف و قوت برگزاری مسابقات ادامه داد: یک نقطه ضعف این بود که مراسم با یک ساعت تأخیر آغاز شد و با زمانی که اعلام شده بود مغایرت داشت. همچنین جایگاه تلاوتی که برای قاری در نظر گرفته شده بود، جایگاه مناسبی نبود که همین موضوع بر روی تسلط و تمرکز قاری در تلاوت بسیار تأثیرگذار است.

مرادی با بیان اینکه استان‌هایی مانند تهران و مشهد سطح قوی‌تری دارند و این امر باعث نارضایتی سایر استان‌ها می‌شود، تصریح کرد: بهتر است که برای تعیین برگزیدگان در مسابقات حد نصاب خاصی تعیین شود و تراز مشخصی داشته باشد و هر کس رتبه بالای آن تراز را به دست آورد و به مرحله کشوری برود، در غیر این صورت ممکن است از یک استان هیچ کس بالا نرود ولی از استانی دیگر مثلا پنج نفر برود که همین امر اجحافی در حق سایر استان‌هاست.

وی افزود: اگر شرایطی فراهم شود که مسابقات با حضور عموم مردم برگزار شود و فقط شرکت‌‌کنندگان تنها نباشند شکل زیباتری دارد و مسابقات پرشورتر برپا می‌شود.

نفر اول رشته قرائت ترتیل در مرحله استانی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف البرز بیان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا چالش‌های زیادی برای فعالان قرآنی پیش آمد که در اثر آن بسیاری از محافل تلاوت و اجرا‌های قرآنی لغو شد که باعث شد بسیاری از فعالان قرآنی در این زمینه صدمه ببینند و این موضوع در بخش تلاوت امسال مشهود بود. همچنین یکی از چالش‌های بزرگ این بود که پس از این دو سال مسئولان استان البرز در بحث قرآنی پی‌گیری‌های کامل را انجام نمی‌دهند و پس از رفت‌وآمدهای بسیار هدیه‌ها با تأخیر چهار ماهه داده شد که همه این موارد موجب دلسردی میان حافظان و قاریان قرآن استان می‌شود و در نتیجه این نارضایتی باعث می‌شود که از این فضا دوری کنند.

انتهای پیام
captcha