40 ختم قرآن همزمان با دهه اول محرم در نظرآباد برگزار شد
کد خبر: 4077987
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

40 ختم قرآن همزمان با دهه اول محرم در نظرآباد برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد گفت: در دهه اول محرم بیش از 40 ختم کامل قرآن کریم در این شهرستان انجام و ثواب آن به پیشگاه مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اهدا شد.

برگزاری 40 ختم قرآن در نظرآباد

حجت‌الاسلام محمد وحیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: یکی از سنت‌های حسنه در ایام محرم اجرای مراسم ختم قرآن و احیای شب عاشورا با محوریت قرآن کریم است؛ امام حسین(ع) در شب عاشورا از دشمن مهلت گرفت تا به نماز، دعا، ‌قرائت قرآن و استغفار بپردازند و باتوجه به اهمیت این موضوع باید از ایام محرم استفاده کرده و برای رفع مهجوریت قرآن گام برداریم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال گذشته این مراسم در سطح هیئت‌های مذهبی، مساجد، مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی نظرآباد برگزار شده است، افزود: این مراسم در دهه اول محرم و بعد از سوگواری با برنامه‌هایی از قبیل قرائت و ترتیل و بیان سیره قرآنی امام حسین(ع) و زیارت عاشورا برگزار شد.

وحیدی با تأکید بر اینکه یقینا برگزاری چنین برنامه‌هایی بیانگر انس شیعیان و عزاداران حسینی با قرآن کریم و یادآور اهداف و سیره قرآنی آن حضرت است، گفت: در دهه اول محرم بیش از 40 ختم کامل قرآن کریم در این شهرستان انجام و ثواب آن به پیشگاه مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اهدا شد.

این مسئول با بیان اینکه 10 هیئت مذهبی و خانه قرآن برای برگزاری مراسم ختم قرآن با این اداره مشارکت کردند، اظهار کرد: برگه‌های ختم قرآن در قالب قرائت یک جزء بین عزاداران توزیع شد.

انتهای پیام
captcha