اختصاص 58 درصد بودجه شهرداری محمدشهر کرج به پروژه‌های عمرانی
کد خبر: 4077854
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸

اختصاص 58 درصد بودجه شهرداری محمدشهر کرج به پروژه‌های عمرانی

شهردار محمدشهر کرج گفت: بودجه امسال محمدشهر در مجموع ۳۶۶ میلیارد تومان است که ۵۸ درصد آن به پروژه‌های عمرانی و مابقی به هزینه‌های جاری اختصاص پیدا می‌کند.

مهردادحسن زاده، شهردار محمدشهر کرج

به گزارش ایکنا از البرز، مهرداد حسن‌زاده، شهردار محمدشهر کرج، بعداز ظهر امروز(۲۲ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در این دوره از مدیریت شهری با اشاره اینکه اساس فعالیت شهرداری‌ها مدیریت درآمد و هزینه است، اظهار کرد: بودجه امسال محمدشهر در مجموع ۳۶۶ میلیارد تومان است که ۵۸ درصد آن به پروژه‌های عمرانی و مابقی به هزینه‌های جاری اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته بخشی از بودجه امسال برای بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس، زیباسازی شهر، فعالیت‌های فرهنگی، نورپردازی، دیوارنگاره و احداث پارک هزینه می‌شود، گفت: خرید سطل‌های زباله، تملک اراضی، آسفالت و جدولگذاری معابر از دیگر برنامه‌های شهرداری محمدشهر در سال جاری است.

شهردار محمدشهر کرج توضیح داد: علاوه بر این، ایجاد بازارچه عرضه مستقیم مایحتاج عمومی در ۱۱ هزار متر مربع، احداث پارک ۷۰ هکتاری بالادست جعفر آباد و ایجاد تفرجگاه های محلی از دیگر برنامه‌های محوری این دوره از مدیریت شهری است که بخشی از آن تا پایان سال انجام می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نگرانی شهروندان در خصوص وضعیت سفره‌های زیرزمینی و خطر وقوع سیلاب در زمان بارندگی اشاره کرد و افزود: براساس اسناد و مطالعات بالادستی، برای تقویت سفره‌های زیر زمینی و پیشگیری از حوادث ناشی از سیلاب در مواقع بارندگی، مهار و هدایت آب‌های سطحی پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا با تزریق آن بتوان از خطرات احتمالی پیشگیری کرد.

شهردار محمدشهر کرج توضیح داد: برای پیشگیری از وقوع سیلاب احتمالی بنا شده ۶ کیلومتر از کانال آب سیاه جوی به صورت مستمر لایروبی شود.

این مسئول در ادامه با گلایه از ناکارآمدی طرح تفصیلی این شهر گفت: بسیاری از ساخت و سازهای بی‌رویه و ناکارآمد از ضعف این طرح نشات می‌گیرد.

حسن‌زاده تاکید کرد: امروز این شهر نیازمند تصویب طرح جامع با افق ۱۰ ساله است تا بتوانیم با برنامه‌ریزی و با اصول استاندارد در مسیر توسعه شهر گام برداریم.

در ادامه محمد مهرزاده، رئیس شورای شهر محمدشهر کرج نیز گفت: امسال در کمیسیون‌های مختلف شورای شهر برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفته تا در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و... شاهد اتفاقات اثربخش باشیم.

وی افزود: خوشبختانه با همدلی شورا و شهرداری، شاهد این بودیم که محمدشهر در سال ۱۴۰۰ به عنوان شهر برتر و شهر مهربانی در حوزه فرهنگی بین شهرهای استان البرز منتخب شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در این دوره از شورا اهداف با نظم پیگیری می‌شود و کاری روی زمین نمی‌ماند، گفت: با تلاش صورت گرفته توسط اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر، در بودجه امسال حدود ۱۲ میلیارد تومان بودجه فرهنگی در نظر گرفته شده که بخش زیادی از آن صرف مراسم مناسبی از جمله اعیاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از اقداماتی که در این دوره از مدیریت شهری به سرانجام رسیده رسانه‌ای نشده است، بیان کرد: تمام تلاش ما این بوده که در طول یکسال گذشته بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهیم و البته منکر مشکلات موجود نیستیم.

رئیس شورای شهر محمدشهر کرج اضافه کرد: باتوجه به اینکه محمدشهر حوزه عمرانی عقب ماندگی‌هایی دارد، تلاش کردیم این شهر را به کارگاهی عمرانی تبدیل کنیم.

وی گفت: بودجه عمرانی امسال محمدشهر با توجه به افزایش قیمت مصالح، بودجه درخوری است و امیدواریم بتوانیم با این اعتبارات بخشی از مشکلات شهر و شهروندان را حل کنیم.

مهرزاده در پایان با اشاره به جلسات برگزار شده در سال گذشته گفت: با توجه به برگزاری هفتگی جلسات ۴۸ جلسه برگزار و طی آن ۱۸۰ مصوبه بررسی شد که از این تعداد ۱۵۶ مصوبه تصویب و با ۱۸ مورد مخالفت شد.

انتهای پیام
captcha