فرح حشمیپور، معلم پیشکسوت قرآنی، در گفتوگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: از سال 82 آموزش قرآن کریم را در رشتههای روخوانی، روانخوانی، حفظ و تفسیر قرآن آغاز کردم.
وی افزود: مهمترین انگیزه من از یادگیری قرآن کریم و خادمی قرآن نزدیکی به خداوند و آرامشی است که در انس با قرآن وجود دارد لذا تصمیم گرفتم این عشق را نیز با آموزش قرآن به مخاطبانم منتقل کنم.
این فعال قرآنی تصریح کرد: درحال حاضر در دارالقرآن باغ فردوس کوثر واقع در کوهسار به شکل تخصصی آموزش حفظ قرآن و دورههای عمومی قرآن کریم را برای علاقهمندان برگزار میکنیم.
حشمیپور تصریح کرد: از زمان فعالیت تاکنون توانستهایم 70 نفر حافظ پنج جزء و 25 نفر حافظ کل قرآن تربیت کنیم.
وی اضافه کرد: همه تلاش ما بر این است تا افراد بیشتری را به یادگیری قرآن علاقمند و شوق و رغبت آنها را به قرآنآموزی بیشتر کنیم.
این فعال قرآنی گفت: متاسفانه ما برای پیشبرد اهدافمان با مشکلات زیادی مواجه هستیم که یکی از آنها نداشتن مکان ثابت و محدودیت فضای آموزشی است. استقبال از کلاسهای قرآنی خوب است اما گاهی به دلیل تکمیل ظرفیت نمیتوانیم پذیرای تعداد بیشتری از قرآنآموزها باشیم.
وی گفت: برای ترویج فعالیتهای قرآنی باید مسئولان به فعالان این حوزه توجه بیشتری داشته باشند. سازمانهایی چون شهرداری و مراکز مرتبط میتوانند مکانهای مناسبی برای مؤسسات و دارالقرانها فراهم کنند اما متاسفانه اصلا دغدغهای برای حل این مشکل وجود ندارد.
حشمیپور در ادامه به نقش معلمان و اساتید قرآنی در کاهش آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و افزود: نقش یک استاد و یا معلم قرآن به عنوان ناجی در بحرانهای زندگی بسیار اثرگذار است. یک مربی قرآنی میتواند با ارائه مشاورههای قرآنی با محوریت احادیث و آیات قرآن مشکلات اخلاقی و اجتماعی قرآنآموزان خود را با هدایت به موقع حل کند. یکی از آسیبهای اجتماعی امروز جامعه ما مسئله بدحجابی است. اساتید قرآنی که با مفاهیم قرآن و روشهای هدایتگری قرآن آشنا هستند، میتوانند با مشاورههای به موقع و برخورد صحیح در حل این معضل اجتماعی جامعه تاثیرگذار باشند.
این فعال قرآنی بیان کرد: موضوعاتی که امروز در جامعه درگیر آن هستیم مثل اختلافاتی که بین والدین و فرزندان وجود دارد و فاصلهای که بین جوانان و خانوادهها افتاده با رجوع به آیات قرآن و بهرهگرفتن از آن و آموزش صحیح میتواند بسیار کمتر شود.
انتهای پیام