برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در بقاع متبرکه البرز
کد خبر: 4048596
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در بقاع متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در 10 امامزاده و بقعه متبرکه استان در شب و روز دهمین روز ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، ضمن تسلیت رحلت حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» به‌منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام در شب و روز دهمین روز ماه مبارک رمضان و در 10 بقعه متبرکه البرز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) نخستین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک گفت و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد و در کنار ایشان با همه توان ایستاد و پایداری کرد، تصریح کرد: در همان زمان که حضرت رسول(ص) از آزار کوردلان رنج می‌برد در کنارش کسی بود که خاطر او را شاد و کام او را شیرین می‌کرد و از بار گران اندوهش می‌کاست. او کسی جز خدیجه همسر گرامی‌اش نبود، همان بانوی گران‌قدر و ارجمندی که شریک زندگی و یاور محمد(ص) بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) پس از گذشت ۲۵ سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبر خدا را تنها گذاشت و به‌سوی جهان ابدی پرواز کرد، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) هنگام تدفین وی خود به درون قبر رفتند و با دستان مهربان خود، آن بانوی نمونه اسلام را به خاک سپردند.

دشتکی تصریح کرد: ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» با دعوت از مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بانوان استان و مخصوصاً مادران و همسران شهدا، بانوان بسیجی و بانوان مبلغ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و پذیرایی با افطار ساده از میهمانان، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل`خوانی، سخنرانی و مدیحه‌سرایی از جمله برنامه‌های اوقاف  البرز در این مراسم است.

وی در پایان یادآور شد: این مراسم به‌صورت ویژه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد بهرامی‌نسب و مداحی شوذب محمدی در امامزاده محمد(ص)، برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha