فعالان قرآنی زینت جامعه اسلامی هستند
کد خبر: 4041665
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

فعالان قرآنی زینت جامعه اسلامی هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از فعالان قرآنی به‌عنوان زینت جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: انس با قرآن، قرائت و حفظ آیات این کتاب الهی فلسفه آفرینش است و خداوند به کسانی که در این مسیر قدم می‌گذارند توجه ویژه‌ای دارد.

تجلیل از فعالان قرآنی

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز، صبح چهارشنبه، 18 اسفند در مراسم تجلیل از برترین‌های مرحله کشوری چهل‌و‌چهارمین مسابقات سراسری قرآن کریم که در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: هر یک از انبیا و اوصیای الهی یک ویژگی بارز دارند و در بین مردم بیشتر با آن ویژگی شناخته می‌شوند. به‌عنوان مثال اخلاق پیامبر(ص)، شجاعت علی(ع) و عبادت امام سجاد(ع) زبانزد خاص و عام است.

وی افزود: در دین اسلام بر انس با قرآن تأکید ویژه‌ای شده است و ائمه معصوم(ع) همواره به مردم تأکید داشتند که انس با قرآن را به‌عنوان عبادت در وجودشان نهادینه کنند. انس با قرآن، قرائت و حفظ آیات این کتاب الهی فلسفه آفرینش است و خداوند به کسانی که در این مسیر قدم می گذارند توجه ویژه‌ای دارد.

دشتکی خطاب به برگزیدگان چهل‌و‌چهارمین مسابقات سراسری قرآن، گفت: شما به‌عنوان فعالان جامعه قرآنی وظیفه سنگینی برعهده دارید چون این وظیفه فقط یک وظیفه فردی نیست و به جامعه نیز برمی‌گردد. شما با عملکردتان آموزه‌های دینی و قرآنی را در بین مردم ترویج می‌دهید و در واقع الگوی یک فرد مسلمان هستید، بنابراین باید نسبت به رفتارتان حساسیت بیشتری داشته باشید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز بیان کرد: امیدوارم قرآن یاری‌رسان شما در این مسیر باشد تا بتوانید زینت جامعه اسلامی باشید و به وظایف خود به بهترین شکل ممکن عمل کنید.

انتهای پیام
captcha