نشاط معنوی در جامعه حاصل ترویج فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 4039643
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان:

نشاط معنوی در جامعه حاصل ترویج فرهنگ قرآنی است

معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه نشاط معنوی در جامعه حاصل ترویج فرهنگ قرآنی است، اظهار کرد: وقتی تلاوت قرآن زیبا و جذاب باشد هم باعث توجه و جذب افراد زیادی به سوی قرآن و هم نشاط معنوی خاصی از سوی قاری قرآن به دیگران منتقل می‌شود.

علیرضا شابدین معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، علیرضا شابدین، معاون فرهنگی مرکز اسلامی گلستان گفت: کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی با حضور قاریان برجسته بین‌المللی از نمازخانه امام علی(ع) دانشگاه گلستان، مسجد ابوالفضلیه خان ببین و حوزه علمیه غفرانیه روستای قرناوه علیا مراوه تپه، مسجد جامع عرفانیه شهر کرند اینچه برون و مسجد جامع کلاله فعالیت خود را آغاز کرد و تا ۱۲ اسفند در شهرهای مختلف استان محفل قرآنی برپا می‌کند.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گلستان افزود: کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی ۹ اسفند ماه در امامزاده عبدالله(ع) گرگان و مسجد غربای کردکوی محفل قرآنی برپا می‌کند.

شابدین در ادامه گفت: روز سه شنبه ۱۰ اسفند مصلای امام رضا(ع) علی آباد کتول و امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبد کاووس، چهارشنبه ۱۱ اسفند مهدیه آزادشهر و روستای اودک دوجی علی آبادکتول، پنج شنبه ۱۲ اسفند مهدیه مینودشت و دارالقرآن سراج المنیر بندرترکمن نیز بعد از نماز مغرب و عشا میزبان این کاروان قرآنی خواهند بود.

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی گلستان با اشاره به اینکه نشاط معنوی حاصل ترویج فرهنگ قرآنی است، اظهار کرد: وقتی تلاوت قرآن زیبا و جذاب باشد هم باعث توجه و جذب افراد زیادی به سوی قرآن می‌شود و هم نشاط معنوی خاصی از سوی قاری قرآن به دیگران منتقل می‌شود و زمینه تدبر و حفظ قرآن را نیز در دیگران زیاد می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز اسلامی گلستان، ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه لازم و ضروری دانست و افزود: والدین باید در ابتدا با قرآن مانوس و سبک زندگی قرآنی را در زندگی پیاده کنند تا از این طریق، فرزندانشان نیز به سمت قرآن بروند و این سبک را دنبال کنند.

شابدین با اشاره به این‌که «قرآن را باید با تدبر و تفسیر تلاوت کرد» گفت: طبق آیه ۶۰ سوره انفال اگر مؤمنان با هم متحد و گوش به فرمان رهبری باشند در برابر دشمن و جنگ فرهنگی و نرم که با آن مواجه هستیم پیروز خواهیم بود.

وی در پایان بیان کرد: طبق تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن در کشور، اگر دل‌ها متوجه خدا شد اثر کار مؤمن نیز می‌تواند چندین برابر شود.

انتهای پیام
captcha