مبعث سرآغاز مسیر اکمال اخلاق و عقلانیت دینی است + عکس
کد خبر: 4039848
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

مبعث سرآغاز مسیر اکمال اخلاق و عقلانیت دینی است + عکس

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مبعث سرآغاز مسیر اکمال اخلاق و عقلانیت دینی است، گفت: منشأ امامت وراثت نيست، لياقت است كه با پيروزى در امتحانات الهى ثابت مى‌شود؛ پس امامت انتصابى است نه انتخابى و امامان معصوم و اولیا و پیغمبران ادیان توحیدی بايد حتماً از طرف خداوند منصوب شوند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر مظلوم، کارشناس دینی، 10 اسفندماه در مراسم جشن عید مبعث پیامبر اکرم(ص) در آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون(ع) محله حصارک شهر کرج، اظهار کرد: حضرت محمد مصطفی(ص) نزدیک به ۲۳ سال به ابلاغ و ترویج ۱۱۴ سوره قرآن در شهرهای مدینه و مکه به گسترش دین مبین اسلام پرداخت و همه ما باید توجه داشته باشیم که قرآن شفادهنده و راهنمای کار و زندگانی و دین اسلام هادی و حافظ ما از بلایا و منکرات بنیان‌سوز است. 

وی بیان کرد: خداوند در آیه 124 سوره مبارکه بقره می‌فرماید « وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ؛ و چون ابراهيم را پروردگارش با كلماتى بيازمود و وى آن همه را به انجام رسانيد خدا به او فرمود من تو را پيشواى مردم قرار دادم، ابراهيم پرسيد از دودمانم چطور فرمود پيمان من به بيدادگران نمى‌رسد»، ظهور و بروز استعدادهاى نهفته و تلاش و عمل انسان‌ها یکی از اهداف آزمون‌های الهی پروردگار متعال است و به این علت است که اگر انسان در شداید و مصائب سعی و تلاش و كارى نكند به درجه استحقاق و دریافت پاداش نخواهد رسید. 

حجت‌الاسلام مظلوم افزود: عالم هستی در سیطره خداوند سبحان با یک نظم و برنامه‌ریزی اصولی دقیق و فوق آینده‌نگرانه و با ابزارهای ارتباط و ابلاغی توسط انبیا و اولیای الهی و آزمون‌های مختلف به تدریج برای رشد و پرورش و رفاه مردم خلق و پدیدار شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مبعث سرآغاز مسیر اکمال اخلاق و عقلانیت دینی است، ادامه داد: همان‎طور که پيامبران مورد آزمايش الهى قرار گرفتند، براى منصوب كردن افراد به مقامات، گزينش و آزمايش لازم است؛ در واقع پست‌ها و مسئوليت‌ها بايد تدريجاً و پس از موفقيت در هر مرحله به افراد واگذار شود.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت که منشأ امامت وراثت نيست، لياقت است كه با پيروزى در امتحانات الهى ثابت مى‌شود؛ پس امامت انتصابى است نه انتخابى و امامان معصوم و اولیا و پیغمبران ادیان توحیدی بايد حتماً از طرف خداوند منصوب شوند و امامت عهد‌ الهى ميان خدا و مردم است. 

همچنین جواد میزانی، علی‌ علی‌اکبری و صادق ورمقانی، مداحان اهل‌ بیت(ع) در وصف پيامبر اسلام و مقام معراج به مولودی‌خوانی پرداختند. 

غرس و وقف ۵ هزار نهال مثمر به‌ نام شهدا 

غرس و وقف پنج هزار نهال درخت مثمر با حضور خانواده شهدای آستان البرز از دیگر برنامه‌های این مجلس جشن بعثت نبوی بود که از سوی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان البرز و با همکاری شهرداری کرج در بوستان‌های همجوار مرکز افق آستان مقدس امامزادگان محمد و سکینه خاتون(ع) محله حصارک برگزار شد. 

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha