شورای هماهنگی تبلیغات کارهای مردمی را هدایت کند
کد خبر: 4039373
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
امام‌جمعه کرج:

شورای هماهنگی تبلیغات کارهای مردمی را هدایت کند

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید فضا را برای حرکت‌های مردمی فراهم کند، گفت: این شورا باید کارهای مردمی را هدایت و مدیریت کند.

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آئین تکریم و معارفه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز، هشتم اسفندماه با حضور آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد رضایی، معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و جمعی از مسئولان استانی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

امام‌جمعه کرج در این جلسه با تأکید بر اینکه حرکت انقلاب اسلامی ایران در ادامه‌ حرکت انبیا الهی به‌خصوص پیغمبر اکرم(ص) است، گفت: ما در حال تمدن‌سازی هستیم تا انقلاب اسلامی ایران به دولت کریمه‌ حضرت حجت(عج) وصل شود.

وی با بیان اینکه شرط معیت امام معصوم «اطاعت» است، افزود: اگر ما مطیع امام نباشیم معیت ایشان نصیب ما نخواهد شد. در آیه ۶۹ سوره مبارکه نساء خداوند می‌فرماید: «وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيقًا؛ و كسانى كه از خدا و پيامبر اطاعت كنند در زمره كسانى خواهند بود كه خدا ايشان را گرامى داشته يعنى با پيامبران و راستان و شهيدان و شايستگانند و آنان چه نيكو همدمانند.»

حسینی همدانی بیان کرد: سیدالنبیین حضرت ختمی‌ مرتبت محمد مصطفی(ص)، سیدالصدیقین حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، سیدالشهدا حضرت امام حسین(ع) و سیدالصالحین حضرت حجت(عج) است.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ولیده انقلاب است، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی طی این سال‌ها بدون حاشیه، بدون وابستگی به جناح و افراد و به‌صورت مستقل در راستای اهداف انقلاب و مأموریت‌های خود عمل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هماهنگی و قرارگاهی است، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید از هرگونه موازی‌کاری در بین دستگاه‌های استان جلوگیری کند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید فضا را برای حرکت‌های مردمی فراهم کند، گفت: این شورا باید کارهای مردمی را هدایت و مدیریت کند.

وی با تأکید بر اینکه در بُعد دستگاهی نیز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید ظرفیت‌ها و توانایی هر دستگاه را احصا و سپس به‌کارگیری کند، ادامه داد: این امر از موازی‌کاری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تشخیص خوب موضوع و به‌موقع عمل کردن را یکی دیگر از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد و گفت: غیر از موضوعات ملی و مذهبی گاهی در بعد منطقه‌ای و استانی نیز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان باید اقدام و عمل به‌موقع داشته باشد.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید به سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در موضوعات تبلیغی و فرهنگی توجه کند، اظهار کرد: جهاد تبیین یکی از موضوعات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با تأکید اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم» خود نیز به آن توجه کرده‌اند، گفت: بخش اول این بیانیه به تبیین مسائل انقلاب می‌پردازد و بخش دوم به تشریح مسائل آینده اختصاص دارد.

رئیس ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان البرز در خاتمه با بیان اینکه در جهاد تبیین نباید به مسائل سطحی پرداخته شود، اظهار کرد: مقصود رهبر معظم انقلاب از جهاد تبیین پرداختن به مسائل انقلاب و دستاوردهای آن است.

یادآور می‌شود، در این مراسم از زحمات و تلاش‌های حسین کاشانی‌پور تقدیر به عمل آمد و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا ابراهیمیان به‌عنوان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز معارفه شد.

انتهای پیام
captcha