نخستین حضور دانشگاه اراک در بین دانشگاه‌های برتر جهان
کد خبر: 4003759
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

نخستین حضور دانشگاه اراک در بین دانشگاه‌های برتر جهان

سرپرست isc از حضور دانشگاه اراک برای نخستین بار در بین ۱۵۰۰ دانشگاه برتر جهان خبر داد.

نخستین حضور دانشگاه اراک دربین دانشگاه‌های برتر جهان

به گزارش ایکنا ار استان مرکزی، به واسطه پژوهش‌های متعدد و ارزنده محققان، اساتید و دانشجویان، دانشگاه اراک برای نخستین بار در پایگاه رتبه بندی تایمز در جمع ۱۵۰۰ دانشگاه برتر قرار گرفت. پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار داده است. این ارزیابی بر اساس داده‌های ارسالی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی  و داده‌های حاصل از نظرسنجی شهرت توسط متخصصان آموزش عالی و همچنین اطلاعات تولیدات علمی موسسات آموزش عالی نمایه شده در پایگاه استنادی اسکوپوس است.

محمدجواد دهقانی، سرپرست ISC، گفت: در سال ۲۰۲۱ با ورود ۷ دانشگاه جدید شاهد حضور۴۷ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع ۱۵۲۷ دانشگاه برتر جهان از ۹۳ کشور هستیم و این موضوع نوید بخش حرکت هر چه بیشتر دانشگاه‌های توانمند ایران در رتبه بندی‌های معتبر بین‌المللی است.

دهقانی اظهار کرد: در پایگاه رتبه‌بندی تایمز، در سال‌های ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۴ از ایران تنها یک دانشگاه حضور داشت. در سال ۲۰۱۵ دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در این رتبه‌بندی حضور یافته و در سال ۲۰۱۶ تعداد دانشگاه ها به ۸ مورد رسید. در سال ۲۰۱۷ به ۱۳ دانشگاه و در سال ۲۰۱۸ به ۱۸ دانشگاه و در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب به ۲۹ و ۴۰ دانشگاه افزایش یافته است.

منبع، دانشگاه اراک

انتهای پیام
captcha