فعالیت 13 خانه قرآن روستایی در البرز
کد خبر: 3975725
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

فعالیت 13 خانه قرآن روستایی در البرز

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: درحال حاضر 13خانه قرآن روستایی به‌طور مستمر در این استان برنامه‌های آموزشی و ترویجی قرآن‌کریم را در طول سال اجرا می‌کنند.

فعالیت 13 خانه قرآن روستایی در البرز

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: درحال حاضر 13خانه قرآن روستایی به‌طور مستمر در این استان برنامه‌های آموزشی و ترویجی قرآن‌کریم را در طول سال اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این خانه‌های قرآن زیر نظر مؤسسات و مراکز قرآنی و دارالقران‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز فعالیت دارند، افزود: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه و کاربردی‌کردن آموزه‌های قرآن در زندگی مردم از مهمترین اهداف تأسیس خانه‌های قرآن است.

این مسئول گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله برگزاری طرح رحمت و کلاس‌های احکام ویژه بانوان، از جمله فعالیت‌هایی است که در خانه‌های قرآن در حال انجام است.

ملازاده تصریح کرد: این خانه‌های قرآنی در روستاها با توجه به نیاز برای ارائه ‌خدمات و آموزش‌های قرآنی ایجاد شده و با ایجاد آمادگی برای علاقه‌مندان، این افراد می‌توانند برای ادامه فعالیت قرآنی خود به کارشناسان قرآنی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز نبود مکان اختصاصی برای فعالیت خانه‌های قرآن روستایی را از عمده‌‏ترین مشکلات خانه‌های قرآنی روستایی دانست و افزود: دهیاری‌ها باید در خصوص واگذاری مکانی مناسب به خانه قرآن روستایی همت بیشتری داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر حمایت مسئولان استانی از فعالیت‌های امور قرآنی به صورت مادی و معنوی گفت: امیدواریم با این توجه ویژه قرآن از مهجوریت خارج شده و زمینه آموزش فراگیر این کتاب الهی به شایستگی فراهم آید.

انتهای پیام
captcha