اقامه نماز عید فطر در 8 بقعه متبرکه البرز
کد خبر: 3971133
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

اقامه نماز عید فطر در 8 بقعه متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: نماز عید سعید فطر در هشت بقعه متبرکه استان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای باز امامزادگان اقامه می‌شود.

اقامه نماز عید فطر در 8 بقعه متبرکه البرز

حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: نماز عید سعید فطر بهتر است برای هرچه باشکوه برگزار شدن در مصلاهای نماز جمعه هر شهر و منطقه برگزار شود ولی با توجه به فاصله جغرافیایی برخی از مناطق با مصلاهای نماز جمعه برنامه‌ریزی شده تا نماز عید سعید فطر در تعدادی از بقاع متبرکه استان نیز برگزار شود.

وی با بیان اینکه درهای امامزادگان موردنظر بعد از نماز صبح بر روی زائران و نمازگزاران باز می‌شود، افزود: سه امامزاده در کرج و پنج امامزاده در دیگر شهرستان‌ها پذیرای نمازگزاران هستند که در کرج نماز عید فطر در آستان مقدس امامزادگان محمد(ع) حصارک، طاهر(ع) مهرشهر و حیدر(ع) کلاک برگزار می‌شود.

این مسئول، امامزادگان هادی(ع) ینگه امام ساوجبلاغ، هارون(ع) و یوسف(ع) طالقان، محمد(ع) دنگیزک نظرآباد و زیدالرحمان(ع)‌ اشتهارد را نیز میزبان نمازگزاران عید سعید فطر برشمرد و گفت: طی هماهنگی انجام شده با مراکز افق این امامزادگان، شرایط برای تحویل فطریه و کفاره روزه‌داران در این مراکز فراهم است، ضمن اینکه مبلغان نیز برای پاسخگویی به سؤالات شرعی نمازگزاران در این امامزادگان حضور دارند.

دشتکی در پایان یادآور شد: عید فطر و نماز آن شباهت به بحث قیامت دارد. انسان نتیجه آنچه که در طول عمر انجام داده در قیامت می‌بیند و در عید سعید فطر نیز نتیجه یک ماه روزه‌داری و بندگی را دریافت می‌کند.

انتهای پیام
captcha