شناخت درد جامعه؛ شاخصه لازم برای احیای حقوق مردم
کد خبر: 3966559
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
آیت‌الله حسینی‌زنجانی عنوان کرد:

شناخت درد جامعه؛ شاخصه لازم برای احیای حقوق مردم

مرجع تقلید شیعیان گفت: فردی که مسئولیت حکومت‌داری و احیای حقوق مردم به او سپرده می‌شود باید درد جامعه را بشناسد.

شناخت درد جامعه؛ شاخص لازم برای احیای حقوق مردمآیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی، مرجع تقلید شیعیان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: انسان در جوانی هنوز به گناه آلوده نشده و این نیروی معنوی باعث می‌شود که تبعیت از حق در جوانان بالا برود اما زمانی که قلب او به گناه آلوده شد، پیروی از حق و حقیقت نیز کم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روایات تأکید شده از کسانی پیروی کنید که از طبقه خودتان هستند، بیان کرد: جوانان نباید از کسانی پیروی کنند که بدون صلاحیت و از طریق روابط به پست و مقامی دست یافتند، کسی که درد جامعه را نمی‌شناسد و با راحتی و آسایش زندگی را ادامه می‌دهد، طبیعی است که درکی از درد و رنج انسان‎ها ندارد و نمی‌داند که کدام حقوق انسان‌ها باید احیا شود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: افراد در دوران جوانی با شور و احساس خود بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرند و باید مراقب باشند که دنباله‌رو چه کسانی هستند. کسانی که قدرت و مقام آن‌ها از طریق انتخاب مردم و عدالت نبوده، هیچ وقت حق را رعایت نمی‌کنند بلکه معیار آن‌ها تحقق خواسته‌های باند و گروهی است که به آن منتسب هستند و فقط منافع شخصی را دنبال می‌کنند.

وی به رعایت تقوا و پرهیزگاری تأکید کرد و افزود: افراد باید صاحبان قدرت و نامزدهای انتخاباتی را به نقد بکشند و عیار و صلاحیت آن‌ها را بسنجند. مسئولان در قوه مقننه حق دارند برای مردم قانون وضع کنند یا در قوه مجریه نحوه اداره کشور را به دست بگیرند بنابراین سرنوشت مردم و جامعه به دست آن‌ها است و باید شخصی در این مسند بنشیند که نیازها و مصالح جامعه را تشخیص دهد.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: مبادا شور جوانی باعث شود دور کسانی جمع شوید که تعهدی ندارند و سعی کنید کسانی را انتخاب کنید که صلاحیت داشته باشند، دغدغه و مشکلات مردم را بشناسند و بر اساس حق و عدالت مشکلات جامعه را حل کنند.

وی با بیان اینکه دنباله‌روی از کسی بدون تعقل در روایات ما مذمت شده است، ابراز کرد: امام علی(ع) فرمودند: زمانی از دین بهره می‌برید که حقیقت آن را بفهمید و بدانید چه داده‌ای برای بشر دارد. امتیاز انسان با حیوان برخورداری از قوه تعقل است و انسان تا به چیزی اعتقاد نداشته باشد، انگیزه‌ای برای دستیابی به یک هدف والا ندارد.

انتهای پیام
captcha