140 کودک و 41 زن در جمع 4500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3965172
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

140 کودک و 41 زن در جمع 4500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به 4500 نفر می‌رسد که از این تعداد 140 نفر کودک و 41 نفر زن هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به 4500 نفر می‌رسد که از این تعداد 140 نفر کودک و 41 نفر زن هستند.

بر اساس این گزارش، شمار اسرای قدیمی فلسطینی که از قبل امضای پیمان اسلو(در سال 1993) در اسارت به سر می‌برند، 25 نفر است که کریم یونس و ماهر یونس که از سال 1983 به طور پیوسته بازداشت هستند، قدیمی‌ترین این اسرا محسوب می‌شوند.

علاوه بر آن شماری از اسرای قدیمی در چارچوب معامله وفاء الاحرار آزاد شده بودند که رژیم صهیونیستی بار دیگر آنها را اسارت گرفته و بارزترین آنها نائل البرغوثی است که طولانی‌ترین دوره بازداشت از میان اسرای فلسطینی را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده است.

البرغوثی در مجموع 41 سال در اسارت بوده که 34 سال آن به طور یکسره بوده است.

شمار اسرایی هم که از 20 سال پیش نیز به طور پیوسته در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند 62 نفر هستند.

رژیم صهیونیستی برای 543 نفر از اسرای فلسطینی نیز احکام حبس ابد صادر کرده است و عبدالله برغوثی یکی از رهبران فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی است که به 67 بار حبس ابد محکوم شده است.

شمار اسرایی که در بند رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند نیز به 226 نفر می‌رسد؛ افزون بر اینکه صدها نفر از اسرا پس از آزادی براثر ابتلا به بیماری‌هایی که در زندان به آن مبتلا شدند یا به دلیل سهل انگاری پزشکی مسئولین زندان‌های رژیم صهیونیستی در دوران اسارت درمان نشده بودند، فوت کردند.

در همین حال 73 اسیر فلسطینی نیز زیر شکنجه مأموران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی هنوز پیکرهای هفت اسیر فلسطینی را در بازداشت نگاه داشته و تحویل فلسطینیان نمی‌دهد.

بر اساس این گزارش، 550 اسیر فلسطینی نیز از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند که نیاز به درمان و مراقبت‌های پزشکی دارند، از این میان 10 نفر به سرطان مبتلا هستند که فؤاد الشوبكي 82 ساله، مُسن‌ترین آنهاست.

جنبش جهاد اسلامی هم امروز با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که آزادسازی اسرا یک تکلیف دینی و ملی است که هیچ توطئه‌ای قادر به از بین بردن آن نیست.

در بیانیه این جنبش آمده است: اسرا بهترین سال‌های عمرشان را برای دفاع از فلسطین در زندان گذراندند و در طول دوران اسارت از ساده‌ترین حقوق محروم شده و مورد شکنجه قرار گرفتند، بدون اینکه بر سر اصول تسامح کنند یا تسلیم دیکته‌های زندانبانان شوند، بلکه اراده آنها قوی‌تر از زورگویی رژیم اشغالگر بود.

جهاد اسلامی تأکید کرد: اراده اسرا هرگز متزلزل نخواهد شد و آنها راه آزادسازی را که در آن مسیر حرکت کردند، ادامه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha