نتانیاهو مدعی پیروزی در انتخابات کنست شد
کد خبر: 3961062
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

نتانیاهو مدعی پیروزی در انتخابات کنست شد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که حزب راست‌گرای تحت رهبری وی پیروز انتخابات کنست فلسطین اشغالی است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب لیکود که تحت رهبری اوست، پیروزی بزرگی را در انتخابات سراسری فلسطین اشغالی کسب کرده است؛ با وجود اینکه هنوز نتایج نهایی این انتخابات اعلام نشده است.

نتانیاهو در حساب کاربری خود در توییتر گفت: حزب لیکود و راست‌گراها تحت رهبری من به پیروزی بزرگی دست یافتند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تقدیر از اسرائیلی‌هایی که به او رای داده‌اند، گفت: بین لیکود و احزاب دیگر اسرائیلی اختلاف فاحشی در تعداد آرا وجود دارد.

نتانیاهو مدعی شد: واضح است که اکثریت آشکار اسرائیلی‌ها به سمت راست‌گراها متمایل هستند و یک دولت راست‌گرای قوی و باثبات می‌خواهند که محافظ اقتصاد و امنیت اسرائیل باشد.

به دنبال بسته شدن صندوق‌های رأی‌گیری انتخابات کنست رژیم صهیونیستی در شامگاه سه‌شنبه نتایج اولیه حاکی است که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو بین 31 تا 33 کرسی کسب کرده است.

نتایج اولیه حاکی است که نتانیاهو اگر با نفتالی بنت رهبر حزب یمینا ائتلاف کند می‌تواند کابینه رژیم صهیونیستی را تشکیل دهد به گونه‌ای که فراکسیون راست‌گراها 61 کرسی را به دست خواهند آورد که برای تشکیل کابینه کافی است.

از سوی دیگر، دفتر حزب یامینا به ریاست «نفتالی بنت» نیز خبر داد که نتانیاهو با او تماس گرفته و خواستار پیوستن به حزب لیکود جهت تشکیل ائتلاف کابینه شده است.

با این حال بنت به نتانیاهو پاسخ داده که قبل از هرگونه تصمیم‌گیری درباره ائتلاف کردن، منتظر نتایج رسمی انتخابات می‌ماند.

انتهای پیام
captcha