رئیس تشکیلات خودگردان تخریب خانه‌های فلسطینیان در شمال کرانه باختری را محکوم کرد
کد خبر: 3951784
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

رئیس تشکیلات خودگردان تخریب خانه‌های فلسطینیان در شمال کرانه باختری را محکوم کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی در تخریب منازل مسکونی فلسطینیان در شمال کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، «محمد اشتیه»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن تخریب منازل فلسطینیان منطقه «حمصه الفوقا» در شمال کرانه باختری تأکید کرد: آوارگی ساکنان این منطقه تروریسم سازمان یافته و پاکسازی نژادی علیه ساکنان اصلی این سرزمین و به سود شهرک‌نشینان صهیونیست است.
 
وی از جامعه بین‌المللی خواست تا برای محکوم کردن این اقدام غیرقانونی و حمایت بیشتر از شهروندان فلسطینی، مداخله فوری انجام دهند.
 
اشتیه از دولت آمریکا نیز خواست که وعده‌های خود را عملی کرده و قرارداد شماره 2334 شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی را به اجرا در آورد و این اقدامات اشغالگرانه را متوقف سازد.
 
روز دوشنبه هفته جاری، نظامیان صهیونیست حدود 40 منزل مسکونی شهروندان فلسطینی و یک انبار مسقف برای نگهداری چارپایان در منطقه حمصه الفوقا واقع در شمال الاغوار را تخریب کردند.
 
«مراد اشتیوی» مسئول هیئت مقاومت با شهرک سازی نیز در این باره گفت: نظامیان صهیونیست جنایت بزرگی علیه منازل، تأسیسات، شهروندان و حتی چارپایان فلسطینی انجام داده‌اند.
 
وی افزود: پاکسازی نژادی در سرزمین فلسطین در حال انجام است و رژیم صهیونیستی 40 چادر و انبار متعلق به فلسطینیان را مصادره کرده است. این اقدامات موجب آوارگی 136 فلسطینی و خسارت به 6 هزار رأس دام شده است.
 
اشتیوی در ادامه تأکید کرد: نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به بهانه اینکه این منطقه برای آموزش نظامی استفاده می‌شود، به ساکنان آن فشار می‌آورند تا منازل خود را ترک کنند و روند تخریب منازل همچنان ادامه دارد.
 
حمصه الفوقا یکی از 38 روستای شمال کرانه باختری است که به صورت جزئی یا کلی در منطقه تحت آموزش نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. 
انتهای پیام
captcha