درخواست اسقف لبنانی برای کمک به بازسازی این کشور
کد خبر: 3924088
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

درخواست اسقف لبنانی برای کمک به بازسازی این کشور

اسقف کلیسای مارونی بیروت از کشورهای جهان خواست اجازه ندهند این کشور دچار فروپاشی اقتصادی شود و برای بازسازی آن کمک کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از کاتولیک یونیورس، «بچارا رای» اسقف مارونی کلیسای کاتولیک لبنان درباره اوضاع بحرانی اقتصادی این کشور گفت: لبنان در حال تجربه بحران اقتصادی، اجتماعی بی‌سابقه‌ای بوده و با تهدیدی روبرو است که پیش از این در تاریخ خود ندیده است.

وی افزود: به خاطر وخامت اوضاع اقتصادی و بحران‌های سیاسی و اقتصادی، طبقات متوسط به سرعت در حال سقوط به ورطه فقر هستند و اکنون بیش از نیمی از جمعیت لبنان زیر خط فقر هستند.

این کشیش لبنانی در ادامه گفت: حضور بیش از نیم میلیون پناهجوی فلسطینی و 1.5 میلیون آواره سوری اوضاع اقتصادی را وخیم‌تر کرده است. قدرت خرید مردم تا 80 درصد کاهش یافته و بسیاری از لبنانی‌ها برای پیدا کردن کار و زندگی به کشورهای دیگر رفته‌اند.

وی تأکید کرد: در لبنان مسلمانان و مسیحیان در کنار هم و با برابری و مساوات زندگی می‌کنند. از نظر ما گفت‌وگو بین مسلمانان و مسیحیان برای وجود لبنان واجب است. تقسیم قدرت بین مسلمانان و گفت‌وگو، همزیستی بین پیروان این دو دین را در لبنان تضمین می‌کند.
 
وی از کشورهای جهان خواست به احیای اقتصادی لبنان کمک کنند تا بار دیگر به الگوی همزیستی دینی، سیاسی و فرهنگی در خاورمیانه  تبدیل شود. 
انتهای پیام
captcha