مسیحیان، همراه همیشگی مسلمانان مصر در رمضان
کد خبر: 3896188
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

مسیحیان، همراه همیشگی مسلمانان مصر در رمضان

یک روزنامه انگلیسی‌زبان نوشت که مسلمانان و مسیحیان مصر در ماه رمضان با روحیه همدلی، همبستگی و احترام به یکدیگر زندگی می‌کنند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه «البدع»، روزنامه انگلیسی‌زبان «عرب نیوز» که مقر آن در ریاض است، درباره نحوه زندگی پیروان ادیان مختلف در مصر، در طول ماه رمضان نوشت: مسلمانان و مسیحیان مصر در ماه رمضان با احترام و نوع‌دوستی با یکدیگر زندگی می‌کنند و همزیستی و مشارکت بخشی اصیل و ریشه‌دار در زندگی و فرهنگ آنها به حساب می‌آید.
 
این روزنامه می‌افزاید: مسیحیان منطقه شبرا در قاهره که 590 هزار مسیحی در آنجا در کنار مسلمانان زندگی می‌کنند، در مراسم دینی ماه رمضان با همسایگان مسلمان خود شریک می‌شوند و در جمع‌آوری کمک‌ برای انجمن‌های خیریه و شرکت در مراسم افطار مسلمانان فعال هستند.
 
«یاسمین تادرس» یکی از بانوان مسیحی مقیم منطقه شبرا، درباره همزیستی با مسلمانان می‌گوید: «من در مقابل روزه‌داران مسلمان، چیزی نمی‌خورم، این کار را پدر و مادرم از زمان کودکی به من آموخته‌اند.»
 
این بانوی مسلمان می‌افزاید: 20 سال است که همراه برادران و خواهران مسلمان خود در منطقه شبرا در مراسم ماه رمضان شرکت می‌کنم. ما مسیحیان عادت داریم در کنار مسلمانان در ماه رمضان، سفره افطار آماده کنیم و افراد بسیاری نیز به ما می‌پیوندند. ما از این همبستگی بسیار خشنودیم.
 
«مجدی سعید» نیز از مسلمانان منطقه شبرا است که هر سال در ماه رمضان برنج و ماکارانی برای سفره‌های خیریه ماه رمضان اهدا می‌کند. اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم افطار ممنوع شده است؛ لذا او تصمیم گرفته میان اهالی نیازمند این منطقه غذا توزیع کند. وی در این باره می‌گوید: من این کار را از صمیم قلب انجام می‌دهم و آرزوی خیر برای همه مردم دارم.
 
«جرجس حنا» که یک حسابدار مسیحی است نیز همواره در ماه رمضان از خوردن و آشامیدن در مقابل همسایگان مسلمانش خودداری می‌کند. وی به روزنامه عرب نیوز گفته است که در طول ماه رمضان احساس خوشبختی می‌کند و از فضای ماه رمضان به ویژه زمان غروب خورشید و وقت افطار، لذت می‌برد.
 
این روزنامه انگلیسی اشاره کرده است که در میان مسلمانان و مسیحیان مصر، گونه‌ای همزیستی مسالمت‌آمیز، نوع‌دوستی و محبت وجود دارد و کلیساهای مصر نیز همواره به احساسات مسلمانان روزه‌دار در ماه رمضان احترام می‌گذارند و بر عدم خوردن و آشامیدن در مقابل مسلمانان در طول مدت روزه‌داری تأکید دارند.
 
همبستگی مسلمانان و مسیحیان مصر در ماه مبارک رمضان
انتهای پیام
captcha