تظاهرات مردم ترکیه علیه طرح «دروغ قرن» ترامپ
کد خبر: 3875105
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

تظاهرات مردم ترکیه علیه طرح «دروغ قرن» ترامپ

گروه بین‌الملل ــ  هزاران نفر از مردم ترکیه در پی اعلام طرح خاورمیانه‌ای رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن»، با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا و سرکنسولگری این کشور در استانبول، این طرح دولت ترامپ را «دروغ قرن» خواندند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، اعضای سندیکای کارمندان دولتی، بنباد کمک های انسانی، انجمن جوانان آناتولی و اتحادیه دانشجویان ترک و اعضای دیگر انجمن های غیردولتی با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا شعارهای «قدس متعلق به جهان اسلام است»، «سلام به قدس، مقاومت ادامه دارد»، «برای فلسطین قد علم کرده ایم» سر دادند.

علی یالچین، رئیس سندیکای کارمندان دولتی در سخنان خود در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا با تاکید بر اینکه امپریالیستها درصدد اجرای طرحی موسوم به «اسرائیل بزرگ» هستند، گفت: قرارداد موسوم به معامله قرن در اصل دروغ قرن است.

به گفته یالچین، ترامپ بعد جدیدی به اشغال فلسطین داده است و هدف ترامپ تجزیه مناطق فلسطین و به زانو درآورددن آنها است.

یالچین با تأکید بر اینکه قدس پایتخت فلسطین است، گفت: اسراءیل یک رژیم تروریستی است و صاحب حرف و حق در قدس نیست و کشورهای اسلامی باید با وحدت در مقابل این طرح ایستادگی بکنند.

در تظاهرات مقابل سرکنسولگری آمریکا در واشنگتن نیز تظاهرکنندگان با محکوم کردن طرح معامله قرن، علیه آمریکا و اسرائیل شعارهایی سر دادند.

وزارت خارجه ترکیه نیز روز گذشته طرح معامله قرن ترامپ را غیرقابل قبول اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha