سنت یک ماهه ارادت به پیامبر(ص) در بوسنی + فیلم و عکس
کد خبر: 3859382
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

سنت یک ماهه ارادت به پیامبر(ص) در بوسنی + فیلم و عکس

گروه بین‌الملل ــ مسلمانان بوسنی و هرزگوین در ماه ربیع‌الاول که ماه جشن و سرور برای میلاد پیامبر(ص) است، آیین‌هایی برگزار و در آن ارادت خود را به نبی مکرم اسلام(ص) ابراز می‌کنند.

به گزارش ایکنا از سارایوو؛ مسلمانان بوسنی وهرزگوین از نخستین روزهای ماه ربیع‌الاول که میلاد پیامبر(ص) در آن واقع شده است، تا پایان آن آیین‌های میلاد النبی(ص) برگزار کرده و به مدت یک ماه این مناسبت را جشن می‌گیرند.

به همین مناسبت در مسجد محله «سوک بونار» سارایوو مراسمی برگزار شد و در آن «مائید ابراهیم اوویچ»، حافظ کل و امام جماعت مسجد، «کنعان افندی مووسیچ»، امام اصلی مجلس جامعه اسلامی بوسنی، «انس افندی لیواکوویچ»، مفتی سارایوو و مسلمانان و دوستداران نبی مکرم اسلام(ص) حضور داشتند.

قرائت قرآن از سوی «صالح افندی مشتروواتس»، مولودی‌خوانی «افندی چووسیچ» و سخنرانی «مائید ابراهیم اوویچ»، امام جماعت مسجد درباره شخصیت پیامبر(ص) و اهمیت احترام ویژه به مادر از برنامه‌های مراسم بود.

مائید ابراهیم اوویچ در ادامه از تمامی خیرینی که در بازسازی مسجد محله سوک بونار فعالیت داشتند، قدردانی کرد و در پایان تقدیرنامه‌های رسمی به خیرین اهدا شد.

بنا بر این گزارش؛ در پایان مراسم مولودی‌خوانی که در سنت میلاد النبی(ص) در بوسنی اجرا می‌شود، مرسوم است که آب نبات‌هایی را بسته‌ بندی کرده و در کیسه‌های مخصوص میان شرکت‌کنندگان توزیع می‌کنند.

 
انتهای پیام
captcha