مجید جدیدی در سرزمین وحی تلاوت می‌کند
کد خبر: 3625753
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲

مجید جدیدی در سرزمین وحی تلاوت می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مجدید جدیدی قاری ملی و خوشنویس قرآنی استان مرکزی به همراه کاروان بعثه برای قرائت در مکه و مدینه عازم حج شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مجید جدیدی، قاری ملی، امروز 11 مردادماه برای تلاوت در محافل قرآنی به سفر حج مشرف ‌می‌شود. 
مجید جدیدی، در این باره به خبرنگار ایکنا گفت: اطلاع دقیقی از چرایی لغو اعزام کاروان قرآنی کشور به حج ندارم، و انتخاب و اعزام بنده به همراه تعداد دیگری از قاریان به حج، توسط بعثه رهبری متناسب با توانمندی قراء در تلاوت و تسلط بر هنری غیر از قرائت انجام شده است، به طور مثال بنده در رشته دعاخوانی و خوشنویسی یا یکی دیگر از دوستان در رشته گرافیک تبحر داریم. اغلب افرادی که انتخاب شدند در آزمون حج که توسط اوقاف برگزار می‌شود شرکت کرده‌اند.  
وی تصریح کرد: طبق تجربه قبلی محافل قرآنی مکه و مدینه یا توسط بعثه در قالب برگزاری نشست، محافل قرآنی متناسب یا دعوت دیگر کاروان‌ها با هماهنگی بعثه انجام می‌شود یا خود قاریان در طبقه دوم مسجدالحرام روبه روی نادوان طلا می‌نشینند و تلاوت می‌کنند، گاهی تا سه هزار نفر در هر یک از این محافل شرکت و از قرائت‌ها استفاده می‌کنند.
جدیدی گفت: امسال دعای کمیل در بقیع نداریم و تنها در هتل یا بعثه برگزار می‌شود. هنوز برنامه‌های امسال برای قراء تشریح نشده است.
وی عنوان کرد: سرپرست کاروان اعزامی به حج امسال، مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن کشور است. اولین کاروان نیز امروز، 11 مرداد اعزام می‌شود و این روند تا 22همین ماه ادامه دارد. در اولین کاروان اعزامی اساتید مهدی قره‌شیخ‌لو، سید ‌محمد‌جواد موسوی درچه‌ای، محمود نوروزی، مجتبی محمد‌بیگی، ابراهیم عبدی، سیدعباس موسوی و گروه مدیحه‌سرایی مشکات خوزستان به همراه بعثه حضور دارند.
captcha