کار قرآنی حتی بدون اعتبار مالی تعطیل شدنی نیست
کد خبر: 3576951
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

کار قرآنی حتی بدون اعتبار مالی تعطیل شدنی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌و‌پروش استان مرکزی گفت: اینکه در مواجهه با مشکلات، کار قرآنی را رها کنیم هنر نیست، در هر صورت حتی اگر اعتباری هم در کار نباشد نباید کار قرآنی و فرهنگی را تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌و‌پروش استان مرکزی، امروز سوم اسفندماه، در جلسه کارشناسان امور قرآن، عترت و نماز و توجیهی مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی که به میزبانی دارالقرآن عباسیان برگزار شد گفت: درحوزه مسابقات قرآن به دنبال تحقق عدالت هستیم ما در جایگاهی قرار داریم که قرار است از بین دانش‌آموزان بهترین‌ها را انتخاب و به مرحله استانی بفرستیم در این انتخاب آنچه عدالت حکم می‌کند و در فرم داوری آمده مهم است نه چیز دیگری.
وی ادامه داد: همه کارشناسان برای ما سرمایه هستند و جایی برای از دست دادن آنها نداریم، در حال حاضر توفیق خدمت به قرآن نصیب ما شده و این موقعیت طلایی مشخص نیست تا چه زمانی در اختیار ما گذاشته می‌شود، می‌توان این جایگاه را با اخلاص ارتقا داد.
طباطبایی تأکید کرد: بهترین راه خدمت و برداشتن مشکلات در حوزه قرآن، معامله با خداوند است اگر در فعالیت‌ها با مشکلات عدیده رو به رو هستیم مشکلاتی که باید پذیرفت در فعالیت‌های اداری ایجاد شده و سال گذشته در شهرستان با آن مواجه بودیم و  امسال به استان نیز سرایت کرده، با جدیت و مداومت در کار این مشکلات قابل حل است.
وی با اشاره به نزدیک بودن مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی ادامه داد:علَم کیفی‌سازی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی آموزش‌وپرورش برافراشته شده و نباید اجازه دهیم این پرچم پایین بیاید. تسلیم شدن در برابر مشکلات و اینکه با نبود اعتبارات مالی  کار را رها کنیم هنر نیست.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی افزود: باید با امکانات موجود کار را ادامه داد، اگر با خدا معامله کنیم در مواجهه با موانع دلسرد نمی‌شویم، فعالیت پرورشی و قرآنی کاری نیست که با آمار و ارقام بتوان سنجید، دلسرد شدن  کارشناسان فعالیت‌های قرآنی تبعات منفی دارد افرادی که در شهرستان‌ها ما را الگو قرار داده‌اند با نگاه به جدیت و مداومت ما انگیزه می‌گیرند.
طباطبایی تصریح کرد: باید در هر موقعیتی که هستیم با برنامه‌ریزی، برای دانش‌آموزان مثمر ثمر باشیم در برهه‌ای از زمان، اعتبارات خوبی داشتیم و می‌توانستیم خدمات بهتری در برنامه‌های فرهنگی به دانش‌آموزن دهیم اما در هر صورت حتی اگر اعتباری هم در کار نباشد نباید کار قرآنی و فرهنگی را تعطیل کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: باید حداقل‌هایی که در اختیار داریم را به حداکثر تبدیل کنیم ما در مرحله استانی مسابقات قرآن احتیاج به همراهی و کمک کارشناسان داریم اگر اهداف یکی باشد و همگی به فکر ارتقای سطح مسابقات و در نهایت تربیت قرآنی دانش‌آموزان باشیم هیچ اختلافی پیش نمی‌آید.
وی تأکید کرد: این همگرایی با مدیریت خوب کارشناسان نماز و قرآن باید اتفاق بیافتد کتاب«ندای رحمت» با هدف یک پارچه‌سازی فعالیت‌های قرآنی و به عنوان سند بالادستی به همه مدارس ابلاغ شده، شاید این سند نواقصی هم داشته باشد و باید برخی بندهای آن بومی شود اما اینکه فلان مربی مدرسه این کتاب را مطالعه نکرده جای نگرانی دارد.
طباطبایی ادامه داد: مرحله استانی مسابقات قرآن از 15 اسفند در همین مکان کلید می‌خورد، ما طبق معیار و جدولی که طراحی شده پیش می‌رویم و در این راه از همه پیشنهادات استفاده می‌کنیم، اولویت نیز با رشته‌های آوایی است، بلافاصله بعد از مشخص شدن نفرات  برتر مسابقات آوایی، باید کلاس‌های آمادگی شروع شود، این دوره با یک یا دو هفته جوابگو نیست باید زمان بیشتری برای آمادگی دانش‌آموزان بخش آوایی مسابقات اختصاص داده شود تا در مرحله سراسری رتبه بهتری داشته باشیم.
captcha