گرامیداشت شهدای آتش‌نشان در پدافند هوایی اراک برگزار شد
کد خبر: 3565597
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

گرامیداشت شهدای آتش‌نشان در پدافند هوایی اراک برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم گرامیداشت شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو به همراه ختم قرآن جمعی در مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مراسم گرامیداشت شهدای آتش‌نشان و امدادگران حادثه پلاسکو در حسینیه چهاده معصوم(ع) مرکز آموزش درجه‌داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) اراک با حضور سربازان و پایوران مرکز برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی محمد روشندل، رئیس عقیدتی سیاسی مرکز درجه‌داری حضرت علی اکبر(ع) در این مراسم گفت: بزرگداشت این شهدا که با خلوص کامل برای نجات جان هموطنان عزیز جانفشانی کردند، وظیفه شرعی و انسانی است.
وی ادامه داد: در عظمت و بزرگی کار آتش‌نشانان همین بس که مقام معظم رهبری برای ایشان پیام تسلیت فرستادند و  کار ایشان را تحسین برانگیز و این حادثه را حزن انگیز توصیف کردند، تلاش‌های مسئولان نیز در آواربرداری و بیرون آوردن اجساد شهدا قابل تقدیر است، این حادثه آزمونی برای جامعه ایران بود.
حجت‌الاسلام روشندل با اشاره به بی‌تفاوتی برخی از شهروندان و گرفتن عکس از حادثه پلاسکو گفت: در شرایطی که همه تلاش‌ها برای نجات مصدومین حادثه متمرکز شده است، ایجاد ازدحام و شلوغی و تصویربرداری از حادثه‌ای که همه مردم را متأثر کرده است جای تأسف دارد، باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود، به جای گرفتن عکس سلفی باید به امدادگران کمک می‌کردند و راه را برای نجات مصدومان باز می‌کردند.
یادآور می‌شود: قرائت قرآن توسط قاری مرکز و پخش نماهنگ یادبود شهدا و ختم قرآن جمعی برای شادی روح شهدای حادثه پلاسکو از برنامه این مراسم بود.
captcha