زیرساخت‌ها برای خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران البرز کافی نیست
کد خبر: 3541931
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

زیرساخت‌ها برای خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران البرز کافی نیست

گروه فرهنگی: مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به نرخ رشد جمعیتی بالا در این استان گفت: زیرساخت‌ها برای خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران استان کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، داود مدیرفلاح، مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، 9 آبان در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه حدود سه سال پیش در همین سالن این ماموریت را به رغم میل باطنی پذیرفتم، اظهار کرد: دراین مدت سعی کردم سرباز خوبی باشم و دراین مدت دراین سربازی کم نگذاشتم.
وی افزود: آن روز گفتم البرزبه اندازه اسمش بزرگ نیست و زیرساخت ندارد و امکاناتش از خیلی از استان‌ها کمتر است به طوریکه هنوز یک کلینیک درمانی نداریم و سرعت رشد مهاجرت وحشتناک است به طوریکه برنامه ریزی‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
مدیرفلاح با بیان اینکه نرخ رشد دانش‌آموز در کشور 1.1 و در البرز 8.7 است، اضافه کرد: این رشد چند برابر دیگر استان‌ها است و متراکم‌ترین استان از لحاظ جمعیت است که باید سرعت رشد زیرساخت‌ها چند برابر دیگر مناطق باشد.
وی گفت: خدمت به خانواده شهدا سخت‌ترین کارهاست زیرا بهترین داشته‌هایشان را داده‌اند برای همین باید بهترین خدمات را به آن‌ها بدهیم و در این سه سال پای کار آمدیم تا نگاه‌ها را عوض کنیم و دنبال حاشیه نباشیم تا به اهدافمان برسیم.
مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: در حوزه زیرساختی سعی کردیم به نتایجی برسیم که نتیجه آن چند کار اولی بود و مهم تر از همه آن‌ها برنامه توسعه پنج ساله استان بسته شد که می‌دانیم در هر شهرستان در این حوزه باید چه کنیم.
وی ادامه داد: قریب به 50 درصد کارها را پیش برده‌ایم و امیدوارم از همین ظرفیت استفاده تا برنامه‌ها طبق نقشه راه به سرانجام برسد.
مدیرفلاح بزرگ‌ترین مشکل در این استان را نبود یک بزرگ‌تر دانست و افزود: کسی که زیرپرچمش حرکت کنیم و کارها را انسجام ببخشیم که در سال 92 با انتصاب امام جمعه کرج از سوی مقام معظم رهبری این مشکل رفع شد و وظیفه ما تبعیت از رهبری است که اگر نکنیم همان مثال کوفیان بر ما مترتب می‌شود زیرا این جا یک شهر چند قومیتی است و کار سخت است.
تهیه اطلس ایثار و شهادت، طراحی و چاپ کتاب امامزادگان عشق برای اولین بار در کشور، طراحی و اجرای مراقبت‌های ویژه روزانه ویژه والدین شهدا و جانبازان، تدوین کتاب ایثار و شهادت، بازسازی استخر یادآوران و باغ تفریحی عرفان، تاسیس بنیاد شهرستان طالقان و فردیس از جمله دستاوردهای سه ساله مدیرفلاح در البرز است.
همچنین تولید برنامه تلویزیونی با شهیدان، طراحی سایت مجازی زیارت شهدا برای اولین بار در کشور، طراحی دیدار مسئولان استان با خانواده شهدا و جانبازان، ساماندهی گلزار شهدای استان و... از دیگر فعالیت‌های مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در کارنامه سه ساله‌اش در البرز است.
در این آیین از خدمات داود مدیرفلاح قدردانی و ابراهیم طاهرنژاد که قبل از این به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان گیلان خدمت می‌کرد به این سمت در استان البرز منصوب شد.
captcha