اجرای محافل قرآن خانگی روستایی با قدرت
کد خبر: 3532620
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

اجرای محافل قرآن خانگی روستایی با قدرت

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور مسابقات قرآن اوقاف گفت: فعالیت‌های قرآنی خانگی که در سال‌های اخیر افزایش یافته قابل تقدیر است اما این محافل که هزینه‌ای هم ندارد و به دور از تشریفات اداری برگزار می‌شوند به ویژه در روستاها باید با قدرت بیشتری دنبال شوند محافل روستایی زمینه بروز نوابغ قرآنی ناشناخته را فراهم می‌کند.

فرشته مسجدی، داور مسابقات قرآن اوقاف و پیشکسوت قرآنی کشور، در حاشیه مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، خدمت به قرآن را افتخار دانست و گفت: مسابقات اوقاف در مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی به عنوان تنها رویداد مهم قرآنی است که هر ساله برگزار می‌شود.
وی برلزوم استفاده از دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی راه‌یافتگان به مرحله کشوری تأکید کرد و افزود: موفقیت شرکت کنندگان در مرحله کشوری منوط به تسلط کامل بر اصول و قواعد مسابقه است، اگر در رشته راه یافته موفق عمل کنند قطعاً در مرحله بین المللی نیز حائز رتبه و مقام خواهند شد.
مسجدی با بیان اینکه تا پایان شهریورماه امسال تمام استان‌ها مسابقات مرحله استانی را برگزار کردند، ابراز کرد: از 25 مهرماه نیز مرحله کشوری سی‌ونهمین دوره مسابقات اوقاف در رده سنی بزرگسالان به میزبانی استان گیلان شروع شده است، امسال برای دومین سال بخش شکوفه‌ها به آموزش و پرورش سپرده شده است، که امیدواریم با فعالیت خوب، شاهد درخشش استعدادهای قرآنی باشیم.
دارو مسابقات قرآن اوقاف برلزوم تربیت نسل جدید قرآنی تأکید کرد و افزود: ما نباید به نسل و توان فعلی اکتفا کنیم، تبلیغات و کشف استعدادهای نو از عوامل ترویج فرهنگ قرآن است، ما در اقصی نقاط کشور دارای نخبگان قرآنی هستیم که اگر به آنها توجه و برایشان وقت صرف شود در آینده شاهد رشد و درخشش آنها در میادین بین‌المللی خواهیم بود.
پیشکسوت قرآنی کشور در پایان گفت: فعالیت‌های قرآنی خانگی که در سال‌های اخیر افزایش یافته قابل تقدیر است اما این محافل خانگی که هزینه‌ای هم ندارد و به دور از تشریفات اداری برگزار می‌شوند به ویژه در روستاها باید با قدرت بیشتری دنبال شوند این محافل روستایی زمینه بروز نوابغ قرآنی ناشناخته را فراهم می‌کند و بر رشد فعالیت‌های قرآنی می‌افزاید.
captcha