جامعه‌ای زنده است که علم و معنویت را باهم داشته باشد
کد خبر: 2808238
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
محمدزاده:

جامعه‌ای زنده است که علم و معنویت را باهم داشته باشد

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان شبستر جوانان و نخبگان کشور را رزمندگان امروز جامعه در سنگرهای آموزشی و علمی دانست و تأکید کرد: امروز جامعه‌ای زنده است که علم و معنویّت را باهم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شهرستان شبستر امروز، 15 بهمن در همایش تجلیل از رتبه‎های برتر کنکور سال 93 منطقه این شهر‌ستان ضمن تبریک دهه مبارک فجر، از مقارن شدن این مراسم با پیروزی انقلاب اسلامی ابراز خرسندی کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب تحولی عظیم در ابعاد مختلف زندگی مردم ازجمله بصیرت، آگاهی و علم آنان و تعالی بشریت شد.

وی ادامه داد: امروزه در سایه رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و تلاش جوانان و نخبگان جامعه انقلاب اسلامی توانسته است امور غیرممکن را ممکن سازند.

امام جمعه شبستر جوانان و نخبگان کشور را رزمندگان امروز جامعه در سنگرهای آموزشی و علمی دانست و تأکید کرد: امروز جامعه‌ای زنده است که علم و معنویّت را باهم داشته باشد.

هدف آموزش و پرورش تربیت فرزندانی مفید برای جامعه است
سیدحمایت میرزاده، معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در این مراسم به نقش زیربنایی فرهنگ در جامعه اشاره کرد و افزود: ماهیت انقلاب اسلامی ایران صبغه فرهنگی داشته و دارد؛ لذا اگر فرهنگ و مقوله‏‌های مرتبط با فرهنگ اولویت برنامه‎ها و استراتژی‎‏ها و سیاستگذاری‌ها قرار گیرد، بیشتر مشکلات جامعه و آموزش و پرورش حل خواهد شد.

وی در ادامه امام خمینی(ره) را محبوبترین کلمه قرن بیستم دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره) خواستار عظمت ملّت ایران بود و به همین دلیل شعارهای انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی همگی در راستای برگرداندن عظمت، شکوه و سرافرازی به ملت ایران است.

میرزاده با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش تربیت فرزندانی است که برای آینده کشور، خود و خانواده‏هایشان مفید باشند، تأکید کرد: هدف ما در جامعه نیز برای توسعه و پیشرفت باید چگونگی تبدیل علم به ثروت باشد نه اینکه براساس تصورات غلط هدف از علم‌آموزی فقط مدرک‌گرایی تعبیر شود.

عبور از نهضت کمیت‌گرایی به کیفیت‏‌گرایی؛ از مهم‌‎ترین اهداف آموزش و پرورش
ابوالفضل سرتیپی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان شبستر نیز در این مراسم به اهمیت کار و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: کارآفرینی به این دلیل که جامعه را به سمت تغییرات تکنیکی و مبتکرانه سوق داده و باعث رشد اقتصادی می‌شود و همچنین چون کارآفرینی دانش جدید را به خدمات و محصولات جدید تبدیل می‌کند حائز اهمیت است. در این میان توجه و عبرت‎آموزی از شکست‌‎های دیگران هم می‎تواند به تقویت مهارت‎های کارآفرینی کمک کند.

وی موفقیت را شامل هفت مرحله خودشناسی، امیدواری، داشتن برنامه، داشتن هدف، تلاش مضاعف، داشتن پشتکاری و توکّل به خدا دانست و شاه‌کلید مؤفقیت را توکّل بر خدا و سپردن کارها به خدا عنوان کرد.

سرتیپی افزود: نقش آموزش و پرورش درطول سالیان دراز دچار تغییر و تحولات فراوانی شده و حالا عبور از نهضت کمیّت‌گرایی به نهضت کیفیت‏گرایی از مهم‌‎ترین اهداف آموزش و پرورش است.

دانش‎آموزان برتر و نخبگان جامعه اصلی‌ترین سرمایه‎های جامعه هستند
سیدسعید کاشانی، فرماندار شهرستان شبستر نیز امام خمینی(ره) را مجاهدی نستوه، فرشته نجات ملت ایران و شکننده استبداد داخلی و پیام آور آزادی، استقلال، عمران و... خواند و به فضائل اخلاقی آن رهبر فقید اشاره کرد.

وی دانش‎آموزان برتر و نخبگان جامعه را اصلی‌ترین سرمایه‎های جامعه دانست و ادامه داد: امروزه غنی‎‏ترین سرمایه، سرمایه انسانی و داشتن نیروهای جوان، پویا، نخبه برای رساندن جامعه به اهداف مطلوب خویش است؛ چراکه مؤفقیت‌های امروز جامعه ایران نیز مرهون تلاش و همت همین جوانان است.

یادآور می‌شود، اجرای سرود، پخش کلیپ‌های تصویری و سخنرانی دو تن از رتبه‌های برتر و انتقال تجربیات به دانش‌آموزان پیش‎‏دانشگاهی از دیگر برنامه‏‎های این مراسم بود وهمچنین از مدیران مدارس دوره دوم متوسطه و رتبه‌های برتر منطقه تجلیل به‌عمل آمد.

captcha