همایش نقش بانوان در پیروزی انقلاب در کردستان برگزار شد
کد خبر: 1374484
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

همایش نقش بانوان در پیروزی انقلاب در کردستان برگزار شد

گروه اجتماعی: همزمان با دهه فجر، همایش نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت امور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در کانون شهید مطهری سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام رضایی، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، شامگاه سه شنبه، 22 بهمن در این همایش با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، تحول شگرفی در نحوه نگرش و جایگاه زنان در جامعه اتفاق افتاد، گفت: بانوان در دوران انقلاب اسلامی نقش هدایتگری داشته و با حضور در صف مقدم راهپیمایی‌ها روند پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشیدند.

وی با تأکید بر رعایت پوشش اسلامی و علم‌آموزی، سپس به بیان مراتب علم پرداخت و افزود: با عقل، ایمان، عمل صالح و ترک گناه می‌توان به نور ایمان رسید و خانواده‌ای اسلامی تشکیل داد.

حجت‌الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش رسیدن به آرامش روانی افراد، آرامش جامعه و ارتقای مقام معنوی را از برکات پوشش اسلامی زنان و مردان در جامعه برشمرد و عنوان کرد: بهترین راه گناه نکردن، رعایت پوشش اسلامی است.

همچنین در این همایش حیدری، مشاور امور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان، نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن را بی‌بدیل دانست و اظهار کرد: در جامعه اسلامی و پس از انقلاب نیز زنان در همه عرصه‌ها جایگاه خود را تثبیت کردند.

وی برگزاری مسابقه سوره فجر، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های دختران دانش‌آموز، تجلیل از نخبگان و بازنشستگان بانوان فرهنگی، غبارروبی گلزار مطهر شهدای گمنام را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی حوزه بانوان در این ایام عنوان کرد.پ

یادآور می‌شود، اجرای سرودهای انقلابی، پخش کلیپ در مورد مقام زن، پخش نماهنگ و تجلیل از بانوان نخبه و بازنشسته از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

captcha