۲۰ معلم نمونه در سطح کشور معرفی می‌شوند
کد خبر: 4212743
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

۲۰ معلم نمونه در سطح کشور معرفی می‌شوند

علی فرهادی با بیان اینکه انتخاب معلم نمونه از طریق ارزیابی‌های چندگانه انجام شده است، گفت: ۲۰ معلم نمونه در سطح کشوری انتخاب شدند که ۱۵ نفر از بین معلمان پایه و پنج نفر از مربیان پرورشی هستند.

۲۰ معلم نمونه در سطح کشور معرفی می‌شوندبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
 
علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته معلم و گرامیداشت روز شهادت شهید مطهری در این نشست بیان کرد: اگر امروز ایران عزیز در جهان سربلند است، ریشه در تربیت و ریشه تربیت در معلمان است. مرجعیت اجتماعی معلمان و مدرسه، سرمایه گرانقدری است که باید آن را حفظ کرد.
 
وی با بیان اینکه هرساله تلاش می‌شود تا معلمان نمونه معرفی شوند، گفت: البته همه معلمان در جایگاه خود نمونه هستند و این اقدام، حرکت نمادینی است که بتوان از مقام شامخ معلمان تقدیر کنیم. امسال تلاش شد تا نحوه انتخاب معلم نمونه تغییر کند؛ بدین جهت ما به دنبال شناسایی معلم نمونه رفتیم و اینگونه نبود که معلم خود را برای نمونه بودن معرفی کند. انتخاب معلم نمونه از طریق ارزیابی‌های چندگانه انجام شده است؛ ۲۰ معلم نمونه در سطح کشوری انتخاب شدند که ۱۵ نفر از بین معلمان پایه و پنج نفر از مربیان پرورشی هستند. معلمان نمونه با مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و سایر سران قوا دیدار خواهند کرد.
 
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: در تلاش هستیم تا با شناسایی معلمان نمونه آنها را به عنوان الگوهای برتر معرفی کنیم‌. امیدوارم که این اتفاق ما را در عرصه تعمیق یادگیری کمک کند. معلمی شغلی است که استراحت و مرخصی ندارد و معلمان باید همیشه در کلاس درس حاضر شوند و تدریس در کلاس کار بسیار ظریف و دشواری است. 
 
ساخت بیش از 6 هزار مدرسه در سال گذشته 
 
وی در ادامه به تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: از اقدامات سال گذشته می‌توان به ساخت بیش از شش هزار مدرسه اشاره کرد که به صورت میانگین هر هشت روز یک مدرسه ساخته شد؛ امیدواریم در سال جاری نیز روند کار با همین سرعت پیش برود. خیرین در سال گذشته افزایش مشارکت 300 درصدی داشتند و مبلغی بیش از ۱۱ هزار میلیارد برای ساخت مدارس کمک کردند. همچنین سال گذشته توزیع شیر رایگان دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی آغاز شد و در 200 نوبت در مدارس ابتدایی، شیر در اختیار هشت میلیون دانش‌آموز قرار گرفت. 
 
وی افزود: سال گذشته مجوز ۱۹۵ هزار دانشجو معلم استخدامی برای آموزش و پرورش صادر شد، به همین دلیل امسال بسیاری از چالش‌هایی که به دلیل عدم جذب کافی در سال‌های گذشته داشته‌ایم را نخواهیم داشت و مهر سال جاری را به آرامی پشت‌سر خواهیم گذاشت. همچنین شش هزار سند مالکیت برای مدارس آموزش و پرورش صادر شده که بیشترین این اسناد در خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کردستان بوده است. 
 
دو درصد از کلاس‌های درس در مرز ۴۰ نفر 
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه گفت: حدود 80 درصد مدارس ابتدایی تراکم کمتر از ۲۶ تا ۳۵ نفر دارند و عدد بسیار کمی از مدارس وجود دارد که تراکم بالاتر از ۳۵ نفر دارند؛ کمتر از دو درصد مدارس ابتدایی در مرز ۴۰ نفر دانش‌آموز هستند. بیش از 200 هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس عشایری تحصیل می‌کنند. در تلاش هستیم تا هیچ یک از کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل تلقی نشوند.
 
فقدان بیکاری در بین هنرستان‌ها
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال مربوط به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بیان کرد: هدایت تحصیلی یکی از مهم‌ترین اقدامات است که ناظر به بازار اشتغال و اطلاع رسانی در این حوزه است. در بین فارغ‌التحصیلان هنرستانی کمترین میزان بیکاری را داریم تا حدی که می‌توان گفت که اصلاً بیکار نداریم و هنرستان‌ها الگوهای موفقی هستند که باید از آنها بیاموزیم. 
 
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی بیان کرد: آغاز سال تحصیلی وابستگی بسیار زیادی به اقلیم دارد و در تصمیم‌گیری‌ها به موضوع اقلیم توجه شده است. نباید از کارهای نو در آموزش و پرورش هراس داشته باشیم بلکه باید پویا باشیم. معلمان در تابستان مشغول تهیه برنامه آموزشی برای سال جدید و طی کردن کلاس‌های آموزشی هستند و هنوز تصمیم گیری قطعی برای موضوع تغییر آغاز سال تحصیلی گرفته نشده است.
انتهای پیام
captcha