مسابقات قرآن دانش‌آموزی خراسان رضوی 8 تا 22 اردیبهشت برگزار می‌شود
کد خبر: 4212630
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹

مسابقات قرآن دانش‌آموزی خراسان رضوی 8 تا 22 اردیبهشت برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسابقات قرآن عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی با حضور ۴۰۰۰ دانش‌آموز قرآنی در رشته‌های پژوهشی و آوایی از هشتم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

سید محمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضویسید محمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی با حضور ۴۰۰۰ دانش‌آموز قرآنی در رشته‌های پژوهشی و آوایی از هشتم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. آیین افتتاحیه‌های این دوره از مسابقات برای گروه‌های سه گانه دختر و پسر بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و در مجتمع آموزشی و فرهنگی جوادالائمه(ع) حوزه علمیه شهر گلبهار در روزهای مذکور برگزار می‌شود.

 وی بیان کرد: 8 دوره از مسابقات در این روزها در خراسان رضوی برگزار خواهد شد که یکی از این دوره‌ها در شهر خرو و مابقی دوره‌های مسابقه در گلبهار برگزار می‌شود. همچنین برنامه ویژه‌ای برای شهادت بنیان‌گذار مکتب تشیع، امام صادق(ع) برای دانش‌آموزان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است که طی آن دانش‌آموزان همراه با آحاد  جامعه در روز 15 اردیبهشت ماه از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی در قالب دسته‌های عزاداری حضور می‌یابند و به عزاداری می‌پردازند.

اصغرزاده در خصوص برنامه‌های آموزش و پرورش در دهه کرامت گفت: محوریت مدارس خراسان رضوی برعهده هیئت‌های دانش‌آموزی بوده و دانش‌آموزان پیگیری فعالیت‌های مختلف را برعهده دارند که با توجه به این امر برای دهه کرامت دبیرخانه هیئت‌های مذهبی کشور بر عهده خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌ها معرفی هیئت‌های برگزیده تمامی مدارس سراسر کشور است، زیرا از تمامی هیئت‌های کل کشور درخواست شده است که در آستانه دهه کرامت برنامه‌های سال تحصیلی خود را گزارش دهند تا این رویداد با عنوان پویش «خیمه‌ما» در این دهه پر برکت برگزار شود.

 رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در دهه کرامت کرسی‌های تلاوت و محافل برگزاری مجالس قرائت قرآن در دارلقرآن‌های مختلف برگزار می‌شود، همچنین برنامه محوری دیگری در دارالقرآن مرکزی استان برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، علاوه بر این برنامه‌ها در 15 اردیبهشت ماه در هفته معلم میزبان برگزاری محفل بزرگ قرآنی منتخب کشور با حضور نخبگان قرآنی هستیم که این محفل به‌صورت مستقیم از صدا و سیما شبکه قرآن پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha