گردشگری مذهبی نیاز فراموش‌شده خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4211889
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در خراسان‌جنوبی/ 2

گردشگری مذهبی نیاز فراموش‌شده خراسان‌جنوبی

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به سبقه فرهنگی و مذهبی استان یکی از نیازهایی که در سطح استان همیشه مورد توجه و تأکید بوده گردشگری مذهبی است، که باید آن را توسعه دهیم.

حجت‌الاسلام حسین رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبیحجت‌الاسلام حسین رحیمی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با توجه به سبقه فرهنگی و مذهبی استان یکی از نیازهایی که در سطح استان همیشه مورد توجه و تأکید بوده گردشگری مذهبی است، که باید آن را توسعه دهیم، گفت: اگر امامزادگانی که از لحاظ گردشگری و مذهبی، مردم رجوع بیشتری به آن دارند، توسعه و رونق پیدا کند مسلماً نیازهای مردم در حوزه گردشگری و مذهبی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اماکن مذهبی نیازمند توسعه، تکمیل و تجهیز به لحاظ امکانات و تأمین اعتبار هستند، افزود: باید برای توسعه اماکن و فضاهای مذهبی اقدامات مؤثری انجام داد که در این راستا توجه بیشتر خیرین، مردم و نهادهای دولتی به موضوع گردشگری مذهبی با تخصیص اعتبارات به این اماکن، زمینه رفاه و آسایش مردم را در این فضاها فراهم می‌کند تا مردم با مراجعه به این اماکن از لحاظ تفریحی و گردشگری بتوانند استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:

رونق گردشگری مذهبی فضای خراسان‌جنوبی را تغییر می‌دهد


معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های مذهبی در جوار امامزادگانی که ظرفیت گردشگری دارد می‌تواند به توسعه و رونق این حوزه کمک کند، گفت: اگر مراسم بزرگ مذهبی به سمت فضاهای امامزادگان و نقاطی که به‌عنوان گردشگری مذهبی مطرح است، سوق داده شود در رونق و پیشبرد برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تأثیرگذار خواهد بود.

رحیمی اظهار کرد: گردشگری در فرهنگ اسلامی از گذشته مورد تأکید بوده و این موضوع رابطه متقابلی با همدیگر دارند به نوعی که گردشگری مذهبی یعنی حضور مردم در مکان‌های مذهبی از جمله امامزادگان، حرم‌ها، بارگاه امام شیعیان و مقبره پیامبران الهی و اماکنی که منسوب به امامزادگان است، چراکه با باور و اعتقادات مردم گره خورده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: باید زیرساخت‌های لازم اعم از جاده دسترسی، امکانات رفاهی، اسکان و فضاهایی برای اقامت زائران و گردشگران که در این مکان‌ها حضور پیدا می‌کنند صورت گیرد، بنابراین حمایت همه ارگان‌ها و نهادها در این خصوص می‌تواند به متولیان امر کمک کند.

وی بیان کرد: در سطح کشور نزدیک هشت هزار امامزاده و بقاع متبرکه وجود دارد که با توجه به سبقه فرهنگی و مذهبی 96 امامزاده در خراسان‌جنوبی وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای به این اماکن شود.

رحیمی اظهار کرد: گردشگری مذهبی نیازی است که در خراسان‌جنوبی حس می‌شود و با توجه به اینکه از لحاظ فضای طبیعی و گردشگری استان ضعیف‌تری نسبت به سایر استان‌هاست، بنابراین این اماکن نیازمند توجه بیشتری است که بتوان از این طریق زائر و گردشگری را جذب کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دین و مذهب نقش مهم و برجسته‌ای در شکل‌گیری و توسعه شهرهای مذهبی دارد، گفت: در خراسان‌جنوبی برخی از شهرها به‌واسطه وجود بقاع متبرکه شناخته می‌شوند.

انتهای پیام
captcha