آغاز مسابقات بین‌المللی نوابغ قرآنی در مصر
کد خبر: 4211632
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳

آغاز مسابقات بین‌المللی نوابغ قرآنی در مصر

مسابقات بین‌المللی نوابغ قرآنی در مصر با حضور محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در مسجد صحابه واقع در شهر شرم‌الشیخ مصر روز گذشته، اول اردیبهشت آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، مسابقات بین‌المللی نوابغ قرآنی در مصر با حضور محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در مسجد صحابه واقع در شهر شرم‌الشیخ مصر روز گذشته، 20 آوریل برابر با اول اردیبهشت آغاز شد.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در جریان افتتاحیه این مراسم، تأکید کرد: این مسابقه با هدف پذیرش و تشویق نوابغ حفظ قرآن کریم و فرهنگ اسلامی مصر، تشویق برجسته‌ترین نوابغ قرآنی از کشورهای مختلف جهان و آگاه ساختن آنها از تجربه پیشگام مصر در خدمت به قرآن کریم و گسترش اندیشه‌های عقلانی و روشنگرانه دینی برگزار می‌شود.

از سویی خالد فوده، استاندار استان جنوب سینا نیز در مراسم افتتاحیه گفت: مسجد صحابه نمادی از مساجد شرم‌الشیخ به شمار می‌رود و می‌توان آن را مناره درخشش فرهنگی و تمدنی این شهر توصیف کرد. این مسجد با معماری منحصربه‌فرد و متمایز آن مقصدی برای گردشگران است. در این مسجد یک کتابخانه ارزشمند و یک مرکز فرهنگی اسلامی نیز قرار دارد که پژوهشگران و دانشجویان از آن بهره می‌برند.

شایان ذکر است مسابقات بین‌المللی نوابغ قرآنی مصر در دو مرحله برگزار می‌شود: مرحله مقدماتی شامل جوایزی به ارزش 650 هزار پوند مصری است که از این مبلغ 125 هزار پوند برای برندگان بخش اول، 125 هزار پوند برای بخش دوم، 100 هزار پوند برای بخش سوم، 150 هزار پوند در بخش چهارم و 150 هزار پوند برای ببخش پنجم به همراه نمایندگی مقام اول و دوم هر شاخه در مسابقات بین‌المللی است.

مرحله دوم این مسابقات نیز شامل جوایزی به مبلغ 2.300.000 پوند می‌شود که از این مبلغ 500 هزار پوند برای برندگان بخش اول، 500 هزار پوند برای بخش دوم، 250 هزار پوند برای بخش سوم، 300 هزار پوند برای بخش چهارم، 500 هزار پوند برای بخش پنجم و 300 هزار پوند جوایز تشویقی می‌شود.

انتهای پیام
captcha