نمایشگاه سلامت محور شهرداری در بوستان لاله برپا می‌شود
کد خبر: 4211385
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

نمایشگاه سلامت محور شهرداری در بوستان لاله برپا می‌شود

نمایشگاه سلامت محور شهرداری با شعار «حال خوب ساختنی است» با حضور ۸۰ غرفه در موضوعات جوانی جمعیت و خانواده، سالمندی، گروه‌های مختلف دارای معلولیت در قالب تشکل‌های مرتبط، شرکت‌های فعال در حوزه سلامت و نیز گروه‌های جهادی و خیران از عصر امروز یکم اردیبهشت‌ماه در بوستان لاله برپا می‌شود.

تبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری آئین افتتاح بزرگترین نمایشگاه فرهنگی سلامت‌محور پایتخت امروز، یکم اردیبهشت‌ماه در محل بوستان لاله تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران طی سخنانی گفت: معمولاً در ادوار گذشته موضوعات فرهنگی، اجتماعی امری فانتزی و حداکثر در حد مسئولیت اجتماعی در شهرداری‌ها شمرده می‌شد اما امروز مقوله فرهنگ در صدر فعالیت‌های شهرداری قرار دارد.

وی افزود: امروز عوامل اجتماعی بیشتر از سوی شهرداری‌‌ها پیگیری می‌شود و بیش از ۷۰ درصد عوامل اجتماعی فرهنگی مؤثر در سلامت در شهرداری‌ها محقق شده است. تلاش داریم‌ با کمک گروه‌های جهادی و سایر بخش‌های شهرداری به توسعه سلامت در میان شهروندان کمک کنیم.

صاحبی با بیان اینکه در امر فرهنگ‌سازی وظیفه بی‌بدیلی را برعهده داریم، گفت: شعار امسال «حال خوب ساختنی است» با رویکرد نشاط اجتماعی انتخاب شده است. ما با تصمیماتی که می‌گیریم می‌توانیم حال خود را خوب یا بد رقم بزنيم.‌ طی هفته سلامت تعداد ۱۶۰۴ برنامه در سطح تهران برگزار می‌کنیم که ۲۵ مورد برنامه شاخص است.

اجرای 1604 برنامه سلامت در تهران

وی با بیان اینکه به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت، بزرگترین رویداد نمایشگاهی سلامت محور پایتخت در سال جاری با شعار حال خوب ساختنی است از یکم الی هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه سلامت محور شهرداری با حضور ۸۰ غرفه در موضوعات جوانی جمعیت و خانواده، سالمندی، گروه‌های مختلف دارای معلولیت در قالب تشکل‌های مرتبط، شرکت‌های فعال در حوزه سلامت و نیز گروه‌های جهادی و خیران از عصر امروز یکم اردیبهشت‌ماه در بوستان لاله برپا می‌شود. همچنین، گروه‌های جهادی با برنامه‌های متعددی در حوزه‌های دهان و دندان، پزشکی، پرستاری و ... در نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت. انجمن‌های متفاوت پزشکی نیز این نمایشگاه حضور دارند.

صاحبی با اشاره به اینکه ۱۹ تشکل در غرفه‌های نمایشگاه فعالیت می‌کنند که خدمات فراوانی را به شهروندان ارائه می‌کنند، گفت: برنامه‌های مادرانه و مهارت‌های زندگی، رقابت‌های ورزشی، غرفه‌های جمعیت و فرزندآوری و ... از جمله غرفه‌های ویژه نمایشگاه هستند. امسال ۱۲۳ ایستگاه سلامت در سطح نواحی شهر تهران و مناطق پرتردد برپا شده و خدمات سلامت ارائه می‌کنند. همچنین، طرح‌های حال خوب زندگی با ۲۰ موضوع نیز در ایستگاه‌های مترو، ایستگاه‌های اتوبوس، پایانه‌های حمل و نقل، تره‌بار و فضای مجازی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال جشنواره‌های حال خوب برای حوزه مادر و کودک در منطقه ۴ و حوزه سالمندی در منطقه ۱۸، برگزار خواهد شد،‌ گفت: برای اولین بار نیز خدمات ویژه معلولان با همکاری انجمن‌های معلولان انجام می‌شود. همچنین، رویداد مثبت ۱۰۰ نیز امسال در حوزه رشته‌های مختلف ورزشی برای افراد ۱۰۰ کیلو به بالا و افراد دارای وزن اضافی در تمامی مناطق تهران اجرا می‌شود.

48 درصد دانش‌آموزان اضافه وزن دارند

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اظهار کرد: بیش از ۴۸ درصد دانش‌آموزان تهران اضافه وزن دارند و در معرض انواع بیماری‌ها هستند. برای این قشر برنامه‌ ویژه‌ای را درنظر گرفته‌ایم که چنانچه این عزیزان بتوانند وزن خود را در چارچوب برنامه‌های در نظر گرفته شده کاهش دهند، جوایز ویژه‌ای را دریافت خواهند کرد. این طرح فعلاً در مدارس مجری طرح آرمان اجرا می‌شود که چنانچه طرح به خوبی پیش رود، در تمامی مدارس تهران اجرا خواهد شد.

وی در ادامه برگزاری مراسم پیاده‌روی خانوادگی در تمامی مناطق تهران، برپایی بازی‌های ویژه سالمندان و معلولان در مراکز نگهداری، برنامه‌های سلامت‌محور در مدارس تهران، برپایی همایش‌های مختلف در سراهای محله و مساجد، اجرای برنامه فراموز سیار ویژه مهارت‌های زندگی، مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان شهرداری، مراسم بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س)، اردوهای جهادی در مناطق کم‌برخوردار، پویش اهدای خون‌، بازدید از بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری جانبازان و معلولان و برگزاری تورهای سلامت در هر منطقه و ... را از دیگر برنامه‌هایی دانست که از سوی کانون‌های اجتماع‌محور شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

صاحبی بیان کرد: برپایی دورهمی‌های خانوادگی در پارک‌های مختلف شهر، اجرای جشن‌های منطقه‌ای و ایستگاه‌های سلامت در مناطق مختلف، برپایی مسابقات ورزشی برای گروه‌های مختلف به ویژه مادران، اجرای جشنواره غذا در هر منطقه با شعار طعم خوش سلامت، برپایی جشنواره‌های مادربزرگ و نوه، مادر و پسر و مادر و دختر در مناطق مختلف، برپایی ایستگاه‌های مشاوره در ایستگاه‌های مترو، برنامه تبلیغات محیطی و ... نیز از دیگر برنامه‌های ویژه شهرداری در هفته سلامت خواهد بود. 

وی با بیان اینکه برپایی کلاس‌های مشاوره در غرفه‌های مختلف نمایشگاه سلامت شهر و نیز در مناطق مختلف تهران از دیگر برنامه‌های ویژه ایام هفته سلامت خواهد بود‌، گفت: مهترین کار ما این است ‌که بتوانیم‌ برای مادران شهر تهران در حوزه‌ شیوه‌های زندگی سالم فعالیت کرده و خدمات مشاوره‌ای به ایشان ارائه کنیم.

انتهای پیام
captcha