تقوا انسان را از وسوسه دور می‌کند
کد خبر: 4211044
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱

تقوا انسان را از وسوسه دور می‌کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت: داشتن تقوا مانند ترمزی است در مقابل وسوسه شیطان لذا توکل برخدا و تلاوت قرآن انسان را از وسوسه با شیطان دور می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائناتحجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی گفت: از منظر و آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) وسوسه حالاتی است که توسط انسان و شیطان به وجود می‌آید و انسان را از خدا دور می‌کند و مربوط به حالات شر بوده.

وی بیان کرد: وسوسه به امور شرّ تعلق دارد و در امور خیر به آن تشویق گفته می‌شود و در قرآن کریم به سوره ناس در خصوص این موضوع اشاره شده است که خدایا پناه می‌برم. 

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد بیان کرد: انسان به وسیله جن و انس وسوسه شده و جن نیز وجود داشته که در قرآن نیز سوره‌ایی به نام جن است که موجوداتی هستند نامرئی که القای وسوسه را به نفس انسان‌ها دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قائنات گفت: هوای نفس همان القای شیطانی است و لذا برای مقابله با این موارد را‌ه‌هایی وجود دارد.

وی در خصوص مقابله با وسوسه گفت: استعاذَ بالله یعنی پناه بردن به خدا از شر شیطان، داشتن تقوا که حالت درونی که براساس تمرین و ریاضت در انسان به وجود می‌آید لذا انسان همیشه باید خدا را در همه حالات شاهد براعمال و افکار، ناظر بر خود ببیند که این کار باعث تقوا می‌شود.

حجت‌الاسلام سهرابی‌نژاد افزود: داشتن تقوا مانند ترمزی است در مقابل وسوسه شیطان لذا توکل برخدا و تلاوت قرآن انسان را از وسوسه شیطان دور کرده همانطور که در سوره نحل آیه 88 نیز اشاره شده که هر زمان به تلات قرآن می‌پردازید استعاذه کنید.

انتهای پیام
captcha