ایجاد نفاق و شقاق در جامعه، پیروی از جنود شیطان است
کد خبر: 4210910
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
حجت‌الاسلام مؤمنی:

ایجاد نفاق و شقاق در جامعه، پیروی از جنود شیطان است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که دشمن از به ذلالت کشاندن مسلمانان هیچگاه کوتاه نمی‌آید، گفت: هرکسی بخواهد در جامعه ایجاد شقاق و نفاق کند، قطعاً جزء دشمن است و از جنود شیطان خط می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی، سخنران حرم بانوی کرامت در سخنرانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته 28 فروردین‌ماه برگزار شد، با بیان این که قرآن کریم بر اهمیت توسل برای تقرب به ذات اقدس الهی تصریح می‌کند، وجود نازنین پیامبر اعظم(ص) و اهل‌بیت(ع) را وسیله ارتباط انسان و خدا ذکر نمود و گفت: قرآن کریم در آیات متعدد انسان را به سمت اهل‌بیت(ع) رهنمون می‌سازد، چراکه ایشان نزد ذات اقدس الهی وجاهت بالایی داشته، وسیله تقرب هستند.

وی با اشاره به اهمیت تمسک به قرآن و عترت در آموزه‌های دینی، افزود: قرآن کریم ثقل اکبر و عترت ثقل اصغر بوده، تمسک به این دو مهم به انسان دو بال پرواز در عالم معرفت را می‌دهد.

مؤمنی سیره پیامبر و اهل‌بیت(ع) را همان صراط مستقیم سوره حمد دانست و گفت: پیامبر اعظم(ص) در نصایحی به جناب ابوذر بر لزوم تمسک به عترت و معرفت به خدا، رسول و عترت تأکید نموده، می‌فرماید: مثل اهل‌بیت(ع) در میان امت من، همچون کشتی نجات است، هرکسی بدان تمسک ورزد نجات‌یافته و به ساحل امن می‌رسد و هرکسی از آن غفلت کند، غرق و به هلاکت خواهد رسید.

 وی تمسک به محبت اهل‌بیت(ع) را تنها راه نجات انسان از ظلمت‌های عصر غیبت توصیف نمود و گفت: راه نجات و صراط مستقیم و نور در طریق پیامبر و آل الله است و هرکسی به این نور نگاه و بدان تمسک کند، نجات خواهد یافت.

مؤمنی با اشاره به این که دشمن از به ذلالت کشاندن مسلمانان هیچگاه کوتاه نمی‌آید، ابراز کرد: دوری مسلمانان از قرآن و عترت بارزترین حربه جنود شیطان برای به ظلمت کشاندن جامعه نورانی، ایمانی و اسلامی است.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر وهابیت، داعش و صهیونیسم را نسل نامشروع جوامع ایمانی دانست و ادامه داد: علم کردن قرآن در برابر عترت برای دور نگه‌داشتن جامعه از فضائل اهل‌بیت(ع) از زوزه‌های تفکر شیطانی است که از حنجره فردی به‌ظاهر عالم بیرون می‌آید.

 وی با تأکید بر این که هرکسی بخواهد در جامعه ایجاد شقاق و نفاق کند، قطعاً جزء دشمن است و از جنود شیطان خط می‌گیرد، ابراز کرد: تفکر پوچ مملو از تکبر و آراسته‌شان به بی‌نزاکتی و بی‌ادبی، انسان را از متصف شدن به اهل علم دور می‌سازد.

مؤمنی بیان کرد: جدایی دین از سیاست نقشه شوم دشمنان اسلام بود که با تقویت همراهی وهابیت و آل سعود در تشکیل حکومتی در منطقه نجران و تقسیم کار دین مردم با وهابیت و دنیایشان با آل سعود به اوج رسید.

وی به دلایل قرآنی، روایی، عقلی و اجماع مردود بودن ادعای باطل ابن تیمیه در حرام بودن زیارت و توسل به پیامبر اشاره نمود و یادآور شد: خداوند متعال در آیه ۶۴ سوره مبارکه نساء تصریح می‌کند؛ اگر این مخالفان، هنگامی که به خود ستم می‌کردند و فرمان‌های خدا را زیر پا می‌گذاردند، به نزد تو می‌آمدند و از خدا طلب آمرزش می‌کردند و پیامبر نیز برای آنها استغفار می‌کرد؛ خدا را توبه‌پذیر و مهربان می‌یافتند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که ائمه اطهار(ع) از حیات برزخی برخوردار هستند، اضافه کرد: رفتن نزد پیامبر الهی که از حیات‌وممات برزخی برخوردار است، مشروعیت داشته، هیچ منع و ردی بر آن وارد نیست.

وی با تأکید بر این که اعمال مسلمین بر پیامبر اعظم(ص) عرضه می‌شود، بیان کرد: در چهل منبع از منابع معتبر عامه روایتی از پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله نقل شده که می‌فرمایند؛ هرکسی من را زیارت کند، من در روز قیامت شفیع او خواهم بود.

مؤمنی به تشریح عمل اصحاب پیامبر در زیارت قبر رسول‌الله(ص) پرداخت و یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام در قرآن کریم بار‌ها مورد تعظیم و تکریم قرار گرفته است؛ لذا سبک و سیره عقلاً تعظیم کسی که خدا او را تعظیم و تکریم نموده را نه‌تن‌ها منع و قبح نمی‌داند، بلکه زیارت او را نیک و ارزشمند توصیف می‌کند.

انتهای پیام
captcha