از درگیری شدید مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها تا سفر فرمانده سنتکام به سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: 4209942
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
آخرین تحولات فلسطین؛

از درگیری شدید مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها تا سفر فرمانده سنتکام به سرزمین‌های اشغالی

منابع خبری از حمله توپخانه‌ای شدید ارتش رژیم صهیونیستی به شمال اردوگاه النصیرات و شهر الزهرا در غزه همزمان با درگیری‌ها با مقاومت در این مناطق خبر دادند، این درحالی است که درپی تشدید تنش‌ها در منطقه فرمانده سنتکام به سرزمین‌های اشغالی رفته است. 

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع خبری از حمله‌های سنگین هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به شمال اردوگاه النصیرات در وادی غزه در صدوهشتاد و هشتمین روز از جنگ غزه خبر دادند.

از سوی دیگر اشغالگران منزلی را در منطقه الفخاری در جنوب شرق خان یونس بمباران کردند.

منابع خبری همچنین از شلیک قایق‌های جنگی اسرائیلی به سمت دیر البلح در مرکز نوار غزه خبر دادند.

منزل خانواده الیازجی در خیابان النفق در شرق غزه نیز بمباران شد که بر اثر آن شماری زخمی شدند. منابع خبری از حملات شدید جنگنده‌های اسرائیلی به اطراف منطقه پل وادی غزه خبر دادند.

همچنین چند منزل در منطقه العمور در شرق خان یونس از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شد.

جنگنده‌های اسرائیلی مسجد معاذ بن جبل در اردوگاه الجدید در شمال النصیرات را بمباران کردند. همچنین مسجد ذو النورین در اردوگاه الجدید در النصیرات نیز از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز برج الصالحی در منطقه المفتی در شمال النصیرات را گلوله باران کرد. اشغالگران همچنین بندر الصیادین و اطراف آن در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

از سوی دیگر بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی شمال و غرب اردوگاه النصیرات را هدف حمله‌های خود قرار دادند. این درحالی است که چندین برج مسکونی در شهر الزهرا در شمال اردوگاه النصیرات بر اثر حمله‌های اشغالگران ویران شده است.

همزمان منابع فلسطینی از درگیری شدید میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی درشهر الزهراء در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز غزه جریان دارد.

 از درگیری شدید مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها تا سفر فرمانده سنتکام به سرزمین‌های اشغالی

فرمانده سنتکام به اراضی اشغالی می‌رود

وبگاه آکسیوس آمریکا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شد که سفر احتمالی رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به اراضی اشغالی با هدف آمادگی در برابر تهدیدات احتمالی ایران صورت می‌گیرد.

شبکه خبری الجزیره شامگاه چهارشنبه به نقل از آکسیوس گزارش داد که ژنرال «مایکل کوریلا» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) برای رایزنی درباره ایران، به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

وبگاه آمریکایی در ارزیابی از شرایط حساس منطقه گفت: رئیس سنتکام در منطقه غرب آسیا احتمالاً روز پنجشنبه به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد تا با مقامات اسرائیل دیدار کند.

بر اساس این گزارش، کوریلا قرار است با «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد ارتش رژیم صهیونیستی دیدار کند.

این گزارش می‌افزاید که مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی در نهادها و بخش‌ها مختلف در چند روز گذشته در تماس بوده و برای اقدام تلافی‌جویانه ایران در واکنش به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق آماده می‌شوند.

 از درگیری شدید مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها تا سفر فرمانده سنتکام به سرزمین‌های اشغالی

رایزنی بلینکن با گالانت همزمان با شرایط حساس منطقه

وزیر خارجه آمریکا در ادامه جنگ افروزی در منطقه غرب آسیا در تماس تلفنی با مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که واشنگتن بر حمایتش از اسرائیل در برابر آنچه که «تهدیدات ایران و متحدانش» خواند، ادامه می‌دهد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر بر حمایت مجدد واشنگتن از اسرائیل تاکید کرد.

شبکه خبری الجزیره بامداد پنجشنبه گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در خصوص پاسخ نظامی احتمالی ایران ضد اسرائیل و پرونده مبادله اسرا و تلاش‌ها برای آتش بس فوری و اقدام اخیر این رژیم در حمله به مرکز آشپزخانه جهانی در غزه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

به گزارش الجزیره، بلینکن در رایزنی با گالانت بار دیگر از مقامات این رژیم خواستار جلوگیری از تکرار حملات مشابه به مرکز کارکنان آشپزخانه جهانی در نوار غزه شد.

همچنین وی در تماس تلفنی خود با وزیر جنگ این رژیم بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن انتظار دارد اسرائیل تعهدات خود درباره رسیدن فوری کمک‌های انسانی به غزه را انجام دهد.

از سوی دیگر، همزمان با شرایط حساس منطقه و احتمال پاسخ نظامی ایران به حمله تروریستی اخیر رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، پایگاه خبری آکسیوس بامداد پنجشنبه گزارش داد که آمریکا به درخواست این رژیم به عربستان، قطر، امارات و عراق اعلام کرده که از تهران بخواهند تنش‌ها با اسرائیل را کاهش دهد.

پیشتر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفته بود که حمایت واشنگتن از اسرائیل «آهنین» است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: ما اظهارات علنی مقامات ایرانی و گزارش‌های علنی از برنامه‌های ایران برای اقدام احتمالی تلافی‌جویانه را رصد می‌کنیم و همان طور که رئیس‌جمهور به نخست وزیر اسرائیل گفت، حمایت آمریکا از دفاع اسرائیل در برابر تهدیدهای ایران و نیروهای نیابتی‌اش «آهنین» است.

 از درگیری شدید مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها تا سفر فرمانده سنتکام به سرزمین‌های اشغالی

تسلیت حزب الله به هنیه درپی جنایت شنیع صهیونیستها

در پی شهادت جانکاه شماری از فرزندان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، شماری از رهبران و سازمان‌ها و شخصیت‌های سیاسی شهادت فرزندان هنیه را به وی تبریک و تسلیت گفتند.

در این راستا حزب الله لبنان نیز به هنیه به خاطر شهادت فرزندان و نوه هایش تسلیت گفت.

نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت تعدادی از فرزندان و نوه های وی را تسلیت گفت.

شیخ نعیم قاسم همچنین این ضایعه را به خانواده هنیه، رهبران جنبش مقاومت، مردم غزه و ملت فلسطین تبریک و تسلیت گفته است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین از خداوند متعال خواست که ثمره این جانفشانی‌ها پیروزی مردم غزه، نیروهای مقاومت و همه مردم فلسطین و امت اسلامی باشد.

 از درگیری شدید مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها تا سفر فرمانده سنتکام به سرزمین‌های اشغالی

اذعان وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی به ناکامی تل آویو

همزمان با تداوم جنگ افروزی رژیم صهیونستی در غزه، مقامات سابق این رژیم اذعان دارند که اهداف جنگ غزه محقق نشده است.

حاییم رامون وزیرسابق دادگستری رژیم صهیونیستی گفت: اهداف جنگ محقق نشده است و رئیس ستاد ارتش باید استعفا کند.

وی اذعان کرد: جنگ در غزه با شکست راهبردی اسرائیل همراه است.

از سوی دیگر روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نظامی زن اسرائیلی به سبب کشته شدن نظامیان زن صهیونیست در حمله هفتم اکتبر، از خدمت نظامی در یگان مراقبت و نظارت امتناع کردند.

همچنین «بنی مورس» استاد دانشگاه بن‌گوریون نیز اذعان کرد: اسرائیل را می‌توان در حال حاضر ناامن‌ترین مکان روی زمین برای یهودیان دانست.

 از درگیری شدید مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها تا سفر فرمانده سنتکام به سرزمین‌های اشغالی

بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در مورد کشتار امدادگران

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای در مورد حملات هوایی وحشتناک اسرائیل که در اوایل ماه جاری منجر به کشته شدن هفت تن از اعضای تیم آشپزخانه مرکزی جهانی شد، ابراز نگرانی شدید کرده و بر نیاز به یک تحقیق کامل، شفاف و جامع تاکید کرد.

این نهاد ۱۵ عضوی همچنین اعلام کرد که اسرائیل باید اقدامات بیشتری را برای بهبود ارسال کمک به مناطق محاصره شده و بمباران شده انجام دهد.

بر اساس این بیانیه اعضای شورای امنیت نگرانی عمیق خود را نسبت به تلفات انسانی درگیری ها، وضعیت فاجعه بار انسانی، و خطر قحطی قریب الوقوع در غزه تکرار کردند و خواستار رفع فوری همه موانع ارسال کمک های بشردوستانه شدند.

این اعضا از اعلام اسرائیل مبنی بر بازگشایی گذرگاه اریز و اجازه استفاده از بندر اشدود برای ارسال کمک به غزه توجه کرده اما تاکید کردند که با توجه به مقیاس نیازها در غزه باید اقدامات بیشتری برای کمک رسانی لازم انجام شود.

پس از هشدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اتخاذ گام‌هایی برای محافظت از غیرنظامیان و کارکنان بشردوستانه، اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد که گذرگاه بیت حانون (ارز) با شمال غزه را برای کمک‌رسانی به طور موقت بازگشایی می‌کند.

از درگیری شدید مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها تا سفر فرمانده سنتکام به سرزمین‌های اشغالی

حماس: جنایات اشغالگران نمی‌تواند عزم ملت فلسطین را درهم بشکند

جنبش حماس در بیانیه ای به جنایات اشغالگران و حمله های وحشیانه آنها واکنش نشان داد.

در بیانیه این جنبش آمده است: دشمن گمان می‌کند می تواند که با بمباران‌های وحشیانه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه دستاوردی برای چانه زنی در جریان مذاکرات پس از شکست مفتضحانه در تحقق اهدافش است، با این تصورات باطل راه به جایی نمی برد زیرا خون‌های پاک ریخته شده، فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها، ملت فلسطین و مقاومت را علیه دشمن غیور تر و مقاوم تر می کند و عزم مجاهدان را در این سرزمین برای بیرون راندن اشغالگران و نابودی این رژیم جزم‌تر می‌کند.

پیشتر شبکه الجزیره گزارش داد در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه سه تن از فرزندان اسماعیل هنیه و شماری از نوه‌های وی به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اسامی شهدا را «حازم، امیر و محمد» فرزندان رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کردند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به شهادت فرزندان و تعدادی از نوه‌هایش در حمله رژیم صهیونیستی گفت: خداوند را به خاطر این افتخاری که با شهادت سه فرزند و نوه‌هایم نصیب ما کرد، شکر می‌کنم.

هنیه در ادامه افزود: با این دردها و خون‌ها، ما برای ملت و مسأله فلسطین و امت خود امید، آینده و آزادی می‌آفرینیم.

انتهای پیام
captcha