صهیونیست‌ها برای خروج از مخمصه، عملیات ترور در سوریه و لبنان را دنبال می‌کنند
کد خبر: 4208451
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
سعدالله زارعی:

صهیونیست‌ها برای خروج از مخمصه، عملیات ترور در سوریه و لبنان را دنبال می‌کنند

رئیس مؤسسه اندیشه‌سازان نور با بیان اینکه صهیونیست‌ها برای اینکه از مخمصه خارج شوند عملیات ترور را در سوریه و لبنان  دنبال می‌کنند، گفت: در لبنان موانعی بود و لذا عملیات ترور محدود به چند نفر شد اما عملیات‌های ترور در سوریه دامنه گسترده‌تری داشت به دلیل اینکه  اینها در سوریه دست بازتری برای ترور  داشتند.

سعدالله زارعی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه که به شهادت تعدادی از کارکنان دیپلماتیک و فرماندهان نظامی سپاه انجامید به صورت گسترده ای در رسانه‌های جهان بازتاب یافته است.

در این میان مؤسسه اندیشه‌سازان نور به دلیل اهمیت موضوع، روز چهارشنبه ۱۵ فرودین نشستی تحلیلی با موضوع بررسی ابعاد ماجرا برگزار کرد. در این نشست رسانه‌ای که با حضور جمعی از رسانه‌های داخلی برگزار شد سعدااله زارعی، تحلیگر ارشد مسائل سیاسی و رئیس مؤسسه اندیشه‌سازان نور دلایل و پیامدهای این حمله را مورد واکاوی قرار داد.

زارعی  با بیان اینکه حادثه کنسولگری واقعه‌ای غافلگیرکننده نبود، گفت: رژیم صهیونیستی از زمانی که سیدرضی موسوی را در دمشق به شهادت رساند نشان داد برنامه‌ای برای توسل به جنایات از این نوع را دنبال می‌کند.

وی افزود: صهیونیست‌ها برای اینکه از مخمصه خارج شوند عملیات ترور را در سوریه و لبنان  دنبال کردند. در لبنان موانعی بود و لذا عملیات ترور محدود به چند نفر شد اما عملیات‌های ترور در سوریه دامنه گسترده‌تری داشت به دلیل اینکه  اینها در سوریه دست بازتری برای ترور  داشتند. موضع حزب‌الله لبنان در واکنش‌ها تفاوت تأیید با دولت سوریه داشت و لذا اینها از این تفاوت  برای دنبال کردن خط ترور استفاده کردند.

تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سعی می‌کند خط ترور را توسعه دهد، گفت: در سوریه طی یک هفته اخیر دو اقدام مهم را صهیونیست‌ها انجام دادند؛ اول حمله نظامی سنگین به حلب و بعد که در آنجا مجموعه‌های مرتبط با حزب‌الله حمله کردند و هفت نفر از نیروهای حزب‌الله به شهادت رسیدند با فاصله كوتاهی حمله به كنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت که در این حمله 13 نفر که هفت نفر ایرانی بودند به شهادت رسیدند.

زارعی با طرح این پرسش که این حملات چرا در این زمان به خصوص صورت می‌گیرد آیا پیوندی میان  این زمان که در آن هستیم و اقدامات رژیم صهیونیستی وجود دارد؟ گفت: برای پاسخ به این سوأل باید ببینیم  که در دو هفته اخیر چه اتفاقی رخ داده است که رژیم صهیونیستی را به این نتیجه رسانده با پذیرش ریسک بالا، دست به جنایت علیه حزب‌الله و ایران بزند.

رئیس مؤسسه اندیشه‌سازان نور ادامه داد: چند اتفاق مهم در این میان قابل بررسی است؛ رژیم صهیونیستی علی‌رغم اینکه اعلام کرده بود کار شمال را تمام کرده اما در دو هفته اخیر به شدت در شمال درگیر شد و جنبش مقاومت به طور خاص حماس در ظرف یک هفته هفتاد عملیات را علیه این رژیم در شمال انجام داده است. طبیعتاً تعداد قابل توجهی از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیدند. علاوه بر اینها عملیات مقاومت بعد از 6 ماه از جنوب و شمال غزه حملاتی متوجه عسقلان یا اشدود شد.

زارعی بیان کرد: حمله مقاومت از داخل غزه در ششم ماه ادامه پیدا کرد و ترسی میان حامیان رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و نشان داد ارتش صهیونیستی عملاً کنترلی روی غزه نه در شمال و نه در جنوب ندارد و همچنین نشان داد تصرف یک نقطه بیانگر تسلط بر تمام نقاط نیست. مقاومت تسلطش را حفظ کرده است اگر چه مناطقی از شمال و جنوب و مرکز به تصرف صهیونیست‌ها در آمده اما نشان داد بازدارندگی رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت فلسطین وضعیت شکننده‌ای دارد.

انتهای پیام
captcha