سیره و روش امام علی (ع) در جامعه تبیین شود
کد خبر: 4207631
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴

سیره و روش امام علی (ع) در جامعه تبیین شود

امام جمعه بجنورد گفت: امام علی(ع) در بین ما نیست اما سیره، روش و منش این امام همام زنده است و می‌توان از آن استفاده کرد و در جامعه تببین شود و باید شکر آن نعمت را انجام داد.

حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد که در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه امام علی(ع) الگوی بی نظیری برای مدیران است، گفت: خطبه‌های حضرت علی(ع) و کتاب نهج البلاغه سرشار از نکات آموزنده است که باید همه آن‌ها را خوانده و به آن عمل کنیم.
 
وی افزود: هر بخشی از نهج البلاغه درس‌های فراوانی برای ما دارد به گونه ای که مسوولان باید مردمداری را از نامه‌های امام علی(ع) به مالک اشتر بیاموزند.
 
نوری با اشاره به اینکه امسال روز طبیعت با روز شهادت امام علی(ع) مصادف است، خاطرنشان کرد: گرچه مردم ما متدین هستند اما لازم است توصیه کنیم در این روز حرمت‌ها بیشتر حفظ شود و مردم سعی کنند بیشتر در مراسم‌های دینی شرکت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه قلب ماه مبارک رمضان شب‌های قدر است، اظهار کرد: شب‌های قدر آدابی دارد که یکی از این آداب شب بیداری است‌، در شب‌های قدر زمینیان مهمان آسمانیان هستند، در این شب تمام ملائک از آسمان بر زمین نازل می‌شوند و برای من و شما و سرنوشتمان دعا می‌کنند.
 
 نوری با بیان اینکه ملائک منتظر هستند تا برای ما و سرنوشت ما دعا کنند، بنابراین بد است که ما در این شب‌ها خواب باشیم، گفت: یکی دیگر از آداب شب قدر تلاوت قرآن کریم است، بزرگترین هدیه‌ای که خداوند به انسان تقدیم کرده، قرآن کریم است، بنابراین باید در شب‌های قدر با توجه، قرآن را تلاوت کرد.
 
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه توسل به امام زمان(عج) یکی دیگر از آداب شب قدر است، تاکید کرد: امام علی(ع)، امام هدایت، نشان تقوا بود و این امام‌بزرگوار می‌توانست قرآن کریم را برای مردم تبیین کند، در این راستا ایشان تقوای فردی، اجتماعی و جمعی را در نهج البلاغه تشویق می‌کرد.
 
نوری با بیان اینکه علی اسوه تقوا و مردم داری بود، افزود: امام علی(ع) در بین ما نیست اما سیره، روش و منش این امام همام زنده است و می‌توان از آن استفاده کرد و باید شکر آن نعمت را انجام داد.
 
وی با اشاره به ۱۲ فروردین، گفت: ملت غیور ایران در روز ۱۲ فروردین با رأی به حکومت دینی هر گونه اندیشه غربی را نفی کردند.
انتهای پیام
captcha