دولت برای تحقق شعار سال تلاش مضاعف کند
کد خبر: 4207253
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

دولت برای تحقق شعار سال تلاش مضاعف کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تشریح برخی مولفه‌های شعار سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: دولتمردان برای تحقق شعار سال تلاش مضاعف کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه ایلام، حجت‌ الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز ۷ فروردین، در دیدار نوروزی با استاندار ایلام، معاونین استاندار و کارکنان ستادی استانداری ایلام ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امسال بهار طبیعت و بهار قرآن کریم با بارش رحمت الهی همراه بود و این بارش الهی موجب امید و نشاط در جامعه شده است.
 
وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اسلامی با هر سختی آسانی و گشایش همراه بوده و این سنت الهی است، افزود: زیرساخت‌هایی در کشور انجام شده است که امروز شاهد به ثمر نشستن این زیرساخت‌ها هستیم. 
 
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه توسعه هفتم اقتصادی در نظر گرفته شده است که باید برای تحقق آن تلاش کرد، تصریح کرد: کاهش رشد تورم با وضعیت اقتصادی که در کشور وجود داشت خیلی برای مردم محسوس نبود ولی روند امیدوارکننده است و قطعا شاهد افزایش رشد اقتصادی در کشور و استان خواهیم بود.
 
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌های سال بر اقتصاد تاکید دارند و انتظار می‌رود که در استان نیز برای تحقق شعار سال تلاش مضاعف انجام شود.
 
وی گفت: در استان لازم است که نیروهای متخصص و خوشفکر در استان برنامه‌ریزی کنند که چگونه از ظرفیت‌های استان برای توسعه اقتصادی استان بهره‌مند شویم.
 
وی با اشاره به اینکه مشاغلی خانگی و صنایع دستی در استان زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است و جای کار در استان وجود دارد، گفت: یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی توجه به همین مشاغل خانگی است که زمینه آن در استان هم فراوان بوده و پیشینه صنایع دستی در استان وجود دارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه کسب و کار و تولید صنایع دستی در خانوارها، یادآور شد: نهادینه کردن این فرهنگ موجب اشتغال و رونق اقتصادی در استان می‌شود.
 
امام جمعه ایلام گفت: باید از ظرفیت فنی و حرفه‌ای برای آموزش صنایع دستی و مشاغل خانگی برای تحقق شعار سال و جهش تولید در استان استفاده شود.
 
وی با تاکید بر دایر کردن نمایشگاه‌های صنایع دستی استان در کشور عراق و معرفی صنایع دستی و محصولات استان به سایر کشورها، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در کشور عراق در سال جاری باید تقویت شود.
 
امام جمعه ایلام ابراز کرد: شناخت توانمندی‌ها و ایجاد بستر و تسهیل در بالفعل کردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و ارائه تسهیلات از جمله وظایف و کارکردهای دولت است که باید در این حوزه در استان توجه شود.
 
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با قدردانی از زحمات استاندار و مجموعه استانداری در سال گذشته و اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف، گفت: امید است چهره محروم بودن استان با اقداماتی که انجام خواهد شد تعدیل و استان ایلام به عنوان یک استان پیشرو در حوزه تحقق جهش تولید مطرح شود.
انتهای پیام
captcha