ویژگی حزب‌الله از منظر قرآن + فیلم
کد خبر: 4207224
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
قرار آسمانی/ 20

ویژگی حزب‌الله از منظر قرآن + فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین شوشتری‌نسب با اشاره به آیات قرآن کریم، حزب‌الله را دارای دو ویژگی مهم ولایت‌مداری و حب و بغض برای خداوند دانست.

حجت الاسلام شوشتری نسب

حجت‌الاسلام والمسلمین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم در بیستمین سلسله گفتار «قرار آسمانی» گفت: آنچه که از آیات قرآن برداشت می‌شود آن است که حزب‌الله دو ویژگی مهم دارد؛ اول ولایت‌مداری و دوم حب و بغض او فقط برای خداست. محبت خدا و دشمنان خدا در یک دل جمع نمی‌شود. آیه آخر سوره مجادله به این مهم می‌پردازد: «لَا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ أُولَئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ قومى را نيابى كه به خدا و روز بازپسين ايمان داشته باشند و كسانى را كه با خدا و رسولش مخالفت كرده‏‌اند هر چند پدرانشان يا پسرانشان يا برادرانشان يا عشيره آنان باشند دوست بدارند در دل اينهاست كه خدا ايمان را نوشته و آنها را با روحى از جانب خود تأييد كرده است و آنان را به بهشت‌هايى كه از زير درختان آن جوی‌هايى روان است در مى‌آورد هميشه در آنجا ماندگارند خدا از ايشان خشنود و آنها از او خشنودند، اينانند حزب خدا آرى حزب خداست كه رستگارانند.»

براساس این آیه حزب‌الله قدم اول را خودشان برداشتند که غیر خدا را از صفحه دل پاک کرده‌اند، اما خداوند هم به آنها کمک کرده است. اینها کسانی هستند که خداوند ایمان را بر صفحه دل‌هایشان نوشته است. خداوند در این بخش از آیه «رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا» تاج افتخار را بر سر آنها می‌گذارد که هم خدا از آنها راضی است و هم آنها از خدا راضی هستند.

انتهای پیام
captcha