اجرای طرح «سواد قرآنی» در سمنان
کد خبر: 4205357
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

اجرای طرح «سواد قرآنی» در سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از اجرای دو طرح بزرگ قرآنی در استان شامل زندگی با آیه‌ها موسوم به مسطورا و طرح سواد قرآنی خبر داد.

احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان

به گزارش ایکنا، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی استانداری سمنان، عصر امروز، 23 اسفند در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان در آموزش و پرورش از اجرای دو طرح بزرگ قرآنی در استان شامل زندگی با آیه‌ها موسوم به مسطورا و طرح سواد قرآنی خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح مسطورا شامل زندگی با آیه‌های قرآن ویژه ماه رمضان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی از سوی تبلیغات اسلامی برگزار شده است، اظهار کرد: طرح سواد قرآنی پایه دومین طرحی است که امسال در استان اجرا می‌شود و مخاطب آن همه کسانی هستند که توان خواندن قرآن را دارند اما سواد ندارند.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: این طرح‌ها می‌تواند در راستای بهبود توسعه تعلیم و آموزش و پرورش با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های متولی امر، نقش مؤثری ایفا کند.

ریواده با تأکید بر اینکه ایجاد هماهنگی در سطوح داده‌های جمعیتی ما در سراسر استان به‌منظور وحدت رویه و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی، امری ضروری است، متذکر شد: کودکان لازم‌التعلیم در سطح استان باید شناسایی و در راستای انسداد مبادی بی‌سوادی برنامه‌ریزی‌های لازم برای این گروه اتخاذ شود.

به گفته وی، پراکندگی افراد بی‌سواد و کم‌سواد در سراسر استان به‌ویژه اقدامات انجام‌شده در قالب طرح ۲۰۲۰ محله برای ۳۲ محله، باید شناسایی و احصاء و با همکاری و تعامل بین استانداری و دستگاه‌های عضو اجرایی شود.

معاون استاندار سمنان مأموریت‌محور بودن، طراحی و ایجاد پایگاه‌های محلی، طراحی ساخت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین در حوزه سوادآموزی، مهارت‌آموزی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای آموزش سواد عاطفی، اقتصادی به جامعه‌هدف را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha