گردشگری قرآنی در لاهیجان تقویت شود
کد خبر: 4204825
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
امام جمعه لاهیجان:

گردشگری قرآنی در لاهیجان تقویت شود

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجواد سلیمانی یکی از دلایل تشکیل شورای عالی قرآن را تقویت گردشگری قرآنی لاهیجان مطرح کرد و گفت: در دولت هشتم لاهیجان به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شد و می‌توان این پایتخت گردشگری را با اِلمان‌های قرآنی رونق بخشید، لذا شورای عالی قرآنی با ایجاد کمیته‌های تخصصی برای معماری و شهرسازی قرآنی برنامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجواد سلیمانی امام جمعه لاهیجان

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجواد سلیمانی، امام جمعه لاهیجان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به تشکیل شورای عالی قرآن در شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: لاهیجان با سبقه تاریخی و مذهبی که دارد خاستگاه قرآن و عترت بوده و از زمان آل بویه و تشکیل حکومت اسلامی قرآن در کنار عترت محور است.

وی با بیان اینکه از دیرباز شهرستان لاهیجان مرکز برگزاری جلسات قرآنی بوده و به برکت این جلسات اساتید برجسته و نخبه قرآنی بسیاری پرورش یافتند، افزود: با وجود اینکه جلسات قرآنی به‌صورت مستمر در شهرستان لاهیجان در حال برگزاری است لذا این جلسات و فعالیت‌های قرآنی نیاز به انسجام و نظام‌مندی داشت تا جهت‌دهی شوند.

امام جمعه لاهیجان گفت: کلاس‌های آموزش و جلسات قرآنی بسیاری در سطح شهرستان با حضور اساتید برجسته در نواحی شهری و روستایی در حال برگزاری است که خیلی اطلاع‌رسانی نمی‌شود، در حالی‌که خیلی از این برنامه‌های قرآنی منشأ اثرات خوب در روستاها شده و افراد بسیاری به فراگیری قرآن علاقه‌مند شدند.

لاهیجان می‌تواند الگویی برای یک شهر قرآنی شود

سلیمانی یکی دیگر از دلایل تشکیل شورای عالی قرآن را تقویت گردشگری قرآنی لاهیجان مطرح و تصریح کرد: در دولت هشتم لاهیجان به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شد و می‌توان این پایتخت گردشگری با اِلمان‌های قرآنی رونق بخشید، لذا شورای عالی قرآنی با ایجاد کمیته‌های تخصصی برای معماری و شهرسازی قرآنی برنامه داشته باشد، این شورا با کمک اساتید برجسته‌ای نظیر حاج محمود لطفی‌نیا می‌تواند تحول جدی در روند فعالیت‌های قرآنی شهرستان لاهیجان شکل دهد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه جامعه قرآنی در نگاه مقام معظم رهبری، بیان کرد: جامعه قرآنی نباید در گوشه باشد به خصوص در استان گیلان که از طرفی هم به عنوان تفریحگاه و مقصد گردشگران بسیاری انتخاب می‌شود و از طرف دیگر با وجود نخبگان قرآنی نظیر امیدرضا رحیمی و مهنا قنبری که اخیراً رتبه نخست حفظ کل در مسابقات بین‌المللی قرآن و مسابقات دانش‌آموزی را کسب کرده‌اند، با وجود چنین سرمایه‌های ارزشمندی که در دنیای قرآنی می‌درخشند برآن شدیم تا چهره گیلان و لاهیجان را قرآنی‌تر کنیم.

امام جمعه لاهیجان گفت: شورای عالی قرآن می‌تواند با ظرفیتی که در شهرستان لاهیجان است، با جلسات قرآنی پرثمر الگوی عینی برای یک شهر قرآنی باشد و چنین شهری می‌تواند پیام قرآن را در قالب فرهنگ، اقتصاد و غیره به شهرهای دیگر انتقال دهد.

انتهای پیام
captcha