برپایی 591 پایگاه نیکوکاری در سمنان
کد خبر: 4203681
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

برپایی 591 پایگاه نیکوکاری در سمنان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان گفت: ۵۹۱ پایگاه ثابت و سیار در نقاط مختلف استان برای دریافت کمک‌های مردمی به نیازمندان در جشن نیکوکاری برپا شده است.

محمد حسین ذوالفقاری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، محمدحسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: از مجموع پایگاه‌های نیکوکاری برپا شده در نقاط مختلف استان سمنان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ۳۰ پایگاه سیار در نقاط مختلف شهری، ۱۶۱ پایگاه مربوط به مراکز نیکوکاری است.

وی افزود: امسال راهبرد هر مدرسه یک پایگاه نیکوکاری در نظر گرفته شده که در این راستا ۴۰۰ مدرسه منتخب در استان سمنان به‌عنوان پایگاه نیکوکاری معرفی شده که دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان می‌توانند کمک‌های خود را از طریق پاکت‌هایی که در اختیارشان قرار داده شد، در جشن نیکوکاری شرکت و به نیازمندان کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به اینکه 18 و 25 اسفندماه نیز در میعادگاه‌های نماز جمعه استان سمنان پایگاه‌های سیار نیکوکاری برپا خواهد شد، گفت: پایگاه‌های جشن نیکوکاری در مدارس، مراکز نیکوکاری، دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره)، میادین اصلی شهر و در محل نماز جمعه شهرها تا پایان اسفندماه آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه 591 پایگاه نیکوکاری در استان سمنان برای دریافت کمک‌های مردمی فعال است، یادآور شد: خیران نیک‌اندیش در طول سال نیز می‌توانند علاوه بر کمک نقدی، حمایت‌های غیرنقدی در زمینه پوشاک، سبدکالای غذایی، خدمات مسکن از جمله خرید، ساخت و ودیعه، کمک‌های درمانی و فرهنگی و تأمین جهیزیه محرومان را نیز عهده‌دار شوند.

به گفته وی مردم سخاوتمند استان سمنان با آغاز جشن نیکوکاری در آستانه سال جدید با گلریزان عاطفه و مهرورزی به استقبال بهار می‌روند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان افزود: اصحاب رسانه، ترویج فرهنگ صدقه، زکات، انفاق، کمک به نیازمندان و توانمندسازی آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند و از همه مردم نیکوکار استان برای شرکت در این جشن دعوت کنند.

وی متذکر شد: ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر تحت پوشش کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت تحت پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.

انتهای پیام
captcha